سومین جلسه کمیته عفاف و حجاب سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد

احمد اسفندیاری، معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به فرا رسیدن هفته عفاف و حجاب ( 15 الی 21 تیر) و گرامیداشت سالروز قیام گوهرشاد گفت: در قرآن کریم و آموزه‌های دینی بر حفظ عفت و حجاب تأکیدات فراوانی شده است زیرا فلسفه عفاف و حجاب در اسلام، افزایش کرامت و حرمت انسان‌ها است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، اسفندیاری در سومین جلسه کمیته عفاف و حجاب سازمان تأمین اجتماعی که با حضور تعدادی از مدیران این سازمان و با هدف تعیین وظایف واحدها در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب برگزار شد، بیان کرد: در قیام گوهرشاد نیز مردم متدین ایران ثابت کردند که به اعتقادات دینی خود پایبند هستند و در دفاع از حجاب و ارزش‌های دینی خود کوتاه نمی‌آیند. برای بزرگداشت هفته عفاف و حجاب امسال نیز برنامه‌های متعدد آموزشی و تبیینی برای همکاران برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: موضوع حجاب و عفاف موضوع مهمی است و باید با جدیت و حساسیت بیشتر به آن توجه کرد. همان‌گونه که در مسائل دیگر سازمان حساسیت فراوانی وجود دارد. انتظار داریم اعضای کمیته عفاف و حجاب فعال‌تر عمل کنند و از همه ظرفیت‌های موجود برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در سازمان استفاده کنند و برنامه‌های آموزشی، تبیینی، تبلیغی و نظارتی مناسب‌تر و با کیفیت بیشتر برای همکاران تهیه و اجرا شود.

وی با اشاره به فرمایش رهبری در خصوص مسئله حجاب که فرمودند "در مسئله پوشش، حجاب، محدودیت شرعی و قانونی است نه محدودیتی دولتی و کشف حجاب نیز حرام شرعی و حرام سیاسی است"، گفت: حجاب و پوشش تنها مختص بانوان نیست. رعایت حیا و شئونات اخلاقی محدود به زنان نیست؛ بلکه مردان جامعه نیز باید در ارتباطات اجتماعی و نوع پوشش، متانت و حیا را رعایت کنند. شورای امر به معروف و نهی از منکر در سازمان تأمین‌اجتماعی فعال است و در ذیل آن کمیته حجاب و عفاف فعالیت می‌کند. از آن‌جایی که اجرای کامل و دقیق قانون عفاف و حجاب در سازمان تأمین‌اجتماعی مورد تأکید مدیرعامل محترم سازمان است تاکنون دو جلسه با حضور اعضای این کمیته برگزار شده است و امروز سومین جلسه را با هدف اعلام برنامه‌های هر واحد برگزار می‌کنیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی عرصه عفاف و حجاب را عرصه جهاد امروز کشور برشمرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران، هشت سال دفاع مقدس را با سربلندی و اقتدار پشت سر گذاشته و آحاد مردم در آن نقش خود را ادا کردند و شهدا و جانبازان فراوانی به انقلاب اسلامی تقدیم شد و افتخار بزرگی برای کشور به‌وجود آمد. این کشور با عرصه‌های متعدد جهاد روبرو بوده است. اکنون عرصه جهاد مربوط به حوزه احیای احکام و اوامر الهی است. حجاب تکلیف شرعی و قانونی است. مرجع قانونی ما در این زمینه مصوبات شورای انقلاب فرهنگی و شورای امر به معروف ونهی از منکر است که احترام و رعایت قانون بر همه واجب است. خوشبختانه کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی مانند قاطبه افراد جامعه، حجاب و عفاف را رعایت می‌کنند.

کد خبر: 61624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =