برای نخستین‌بار؛ از خانواده‌های موفق سازمان تأمین‌اجتماعی تجلیل می‌شود

مدیرکل امور فرهنگی‌واجتماعی سازمان‌تأمین‌اجتماعی با اشاره به حضور معاونت فرهنگی اجتماعی و امور استان های سازمان در نمایشگاه الکامپ گفت: تأمین اجتماعی می‌تواند از فرصت مغتنم این نمایشگاه در راستای ارتقاء سطح گفت‌وگوی اجتماعی خود با کارگران، کارفرمایان و بازنشستگان که شرکای اجتماعی این سازمان هستند بهره ببرد و بنابراین غرفه این معاونت از روز آغازین نمایشگاه پاسخگوی پرسش‌های بازدیدکنندگان در خصوص فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی در سالن ۲۷ است.

محسن تقیانی در نمایشگاه بین‌المللی الکامپ در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با تأکید بر ضرورت توسعه تعامل اثربخش سازمان تأمین‌اجتماعی با شرکای‌اجتماعی، به پیگیری این معاونت برای راه‌اندازی شورای راهبردی شرکای اجتماعی در سازمان اشاره‌کرد و گفت:معاونت فرهنگی، اجتماعی و امور استانها در راستای تقویت اصل سه‌جانبه‌گرایی برنامه‌ریزی برگزاری جلسات تعاملی بین مسئولان سازمان و اعضای هیأت مدیره تشکل‌های بازنشستگی، کارگری و کارفرمایی را در طول سال در دستور کار قرار داده است و به زودی شورای راهبردی در این معاونت راه اندازی و آغاز به کار می کند که قطعا این اتفاق مهم به طرح، احصاء و رفع مسائل بین شرکای سه‌گانه کمک چشمگیری خواهد کرد.

مدیرکل امور فرهنگی‌واجتماعی سازمان‌تأمین‌اجتماعی با ابراز خرسندی از پیش‌بینی برگزاری نخستین جشنواره تجلیل از خانواده‌های موفق سازمان تأمین اجتماعی در سال جاری افزود: پس از ارزیابی خانوادههای شاغلین سازمان براساس شاخصهای مختلف مدون، منتخبان شناسایی می‌شوند و سرانجام خانواده‌های موفق سراسر کشور در جشنواره نهایی در تهران تقدیر خواهندشد.

او برگزاری جشنواره‌ها را یکی از اقدامات مهم معاونت خواند و افزود: انتخاب کارفرمایان برتر هر سال در قالب جشنواره استانی‌ و ملی برگزار می‌شود. متناسب به تیپ استان، کارفرمایان نمونه در استان‌ها انتخاب و تجلیل میشوند. از هر استان یک نفر به عنوان منتخب معرفی و در جشنواره نهایی از کارفرمایان منتخب سراسر کشور با حضور مقامات کشوری در تهران تقدیر می‌شود.

تقیانی در ادامه از تجلیل بازنشستگان و مستمری‌بگیران نمونه سراسر کشور به عنوان یکی دیگر از جشنواره‌های معاونت فرهنگی یاد کرد و گفت: چندین سال است که به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان در جشن تجلیلی از بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تقدیر می شود.

مدیرکل امور فرهنگی‌واجتماعی سازمان‌تأمین‌اجتماعی گفت: برگزاری المپیاد ورزشی مستمری‌بگیران و بازنشستگان(طرح مرشدان) در بخش همکاران و کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی در هفت رشته ورزشی یکی دیگر از برنامه‌های هر ساله معاونت است. پس از انجام مسابقات قهرمانی در استان‌ها، مسابقات نهایی المپیاد به میزبانی دو استان برگزار می‌شود و به نفرات برتر جوایزی به عنوان یادبود اهداء می‌شود.

او در ادامه به اجرای طرح گردشگری تعالی‌بخش مستمری‌بگیران اشاره کرد و افزود: برگزاری سفرهای زیارتی و سیاحتی رایگان در راستای افزایش روحیه و نشاط معنوی است که هر سال این عزیزان به مشهد مقدس و قم سفر می‌کنند و امسال پیش‌بینی شده که یکصد هزار نفر از بازنشستگان و خانواده‌های آنان به این سفر اعزام شوند.

تقیانی گفت: امسال به صورت ویژه قرار است طرح غنی‌سازی اوقات فراغت فرزندان کارکنان نیز با برگزاری اردوهای تفریحی و علمی یکروزه و همچنین بازدید از موزه‌ها و سینما و برگزاری کلاس‌های ورزشی و آموزشی فرزندان همکاران اجرایی شود.

او با اشاره به همکاری این معاونت با ادارات کل و مدیریت‌های درمان در سراسر کشور در برگزاری برنامه‌های فرهنگی متنوع در مناسبت‌های ملی و مذهبی در طول سال گفت: علاوه بر اجرای مشارکتی برنامه‌های فرهنگی، مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان سازمان تأمین اجتماعی(مقدماتی و نهایی) نیز از دیگر برنامه های مشارکتی این معاونت با ادارات کل در سراسر کشور است.

مدیرکل امور فرهنگی‌واجتماعی سازمان‌تأمین‌اجتماعی افزود: برای نخستین بار در سال گذشته کارکنان رسمی و شرکتی و شاغلان در شرکت‌ها و موسسات تابعه و خانواده آنها نیز مجاز به شرکت در مسابقات قرآن بودند. امسال نیز در رشته‌های حفظ، قرائت، اذان، مفاهیم و نهج البلاغه به صورت گسترده‌تر و با حضور بازنشستگان این مسابقات برگزار خواهد شد.

تقیانی بااشاره به مهم‌ترین اقدام این معاونت در حوزه برگزاری دوره‌های یادگیری تأمین‌اجتماعی با عنوان طرح دیتا  گفت: این دوره‌های آموزشی ویژه شرکای‌ اجتماعی با هدف ارتقاء دانش بیمه‌ای کارگران و کارفرمایان برگزار می‌شوند و در همین راستا برگزاری ۲۱ کارگاه آنلاین با بهره‌گیری از کارشناسان مجموعه ستاد سازمان در سال جاری نیز پیش‌بینی شده است، همچنین قرار است‌کارگاه‌های آموزش ایمنی ویژه کارگران ساختمانی نیز با هدف کاهش حوادث ناشی از کار نیز برگزار شود. 
او افزود: همایش‌های هم‌اندیشی و آموزشی رابطان بیمه‌ای نیز  با هدف افزایش آگاهی‌های بیمه‌ای نمایندگان و رابطان بیمه‌ای کارفرمایان در ادارات کل استان‌ها نیز در دستور کار قرار دارد، همچنین با هدف آشنایی قشر فرهیخته‌کشور با مفاهیم‌ و کارکردهای تأمین‌اجتماعی، برگزاری سلسله سمینارهای گفتمان‌سازی مفاهیم تأمین اجتماعی در یکصد دانشگاه‌ دولتی و آزاد  و مرکز آموزش عالی نیز در سال جاری پیش‌بینی شده است. 
مدیرکل امور فرهنگی‌واجتماعی سازمان‌تأمین‌اجتماعی گفت: طرح ملی گردشگری دانش‌آموزی با هدف آشنایی دانش آموزان با فعالیت و کارکردهای اجرایی تأمین اجتماعی نیز در زمره برنامه‌های پیش‌بینی شده این معاونت است که در دانش‌آموزان مدارس سراسر کشور در قالب این طرح ضمن بازدید از شعب بیمه‌ای، از نحوه برخورداری و روند استفاده از  پوشش‌های بیمه‌ای سازمان آگاه می‌شوند.
تقیانی در ادامه به اجرای طرح ارائه خدمات مشاوره کارگاهی ویژه کارفرمایان اشاره کرد و افزود: در این طرح بازدید از بیش از دو هزار کارگاه در سال جاری در سراسر کشور پیش‌بینی شده است. به این شیوه که ابتدا مسئولان بیمه‌ای ادارات کل استان‌ها به کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر کارگر مراجعه می‌کنند و در ادامه با برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و پرسش و پاسخ، مشکلات بیمه‌ای‌کارگران و کارفرمایان احصاء می‌شود و در راستای رفع آنها در چارچوب قوانین نیز پیگیری‌هایی در دستور کار قرار می‌گیرد.  
وی در تشریح تولید محتواهای چندرسانه‌ای توسط این معاونت گفت: معاونت فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌ها با توجه به تأثیر جوانی جمعیت در تأمین منابع درآمدی ثابت سازمان تأمین اجتماعی، سلسله اقداماتی را در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از جمله اجرای برنامه مشارکتی رویداد پوستر «فرداساز» با موسسه فرهنگی‌هنری آهنگ‌آتیه و برگزاری جشن جوانی جمعیت و تقدیر از همکاران تازه ازدواج کرده‌اند و یا فرزند متولدشده دارند در دستور کار قرار داده است.
تقیانی‌گفت: معاونت فرهنگی در آستانه سالگرد ابلاغ سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی اقدام به برگزاری سمینارهای‌علمی با محوریت این سیاست‌ها با مشارکت مراکز و نهادهای علمی کرده و دستاوردهای این مجموعه سمینارها به زودی در قالب یک کتاب توسط موسسه عالی پژوهش سازمان تأمین اجتماعی منتشر خواهدشد.   
وی با اشاره به ایجاد و راه‌اندازی سه گروه مجازی در پیام‌رسان بله گفت: این گروه‌های مجازی گفتمان مردمی تأمین ویژه کارگران، کارفرمایان و بازنشستگان را شکل می‌دهند. روسای و اعضای هیأت مدیره کانون‌ها از اعضاء این گروه‌ها هستند.
مدیرکل امور فرهنگی‌واجتماعی سازمان‌تأمین‌اجتماعی افزود: این گروه‌ها در پیام‌رسان شرایطی فراهم کرده اند که پاسخگویی بین ستاد و شرکا تسهیل و تسریع شود، همچنین بستری مناسب برای اطلاع‌رسانی مطالب آموزشی و فرهنگی با محوریت پاسخگویی به پرسش های بیمه‌ای  ایجاد کرده اند. 
تقیانی ادامه داد: در سال گذشته هفت هزار بارگذاری تولید محتوا داشته¬ایم و در سال جاری بارگذاری ۱۰ هزار مطلب تولیدی پیش بینی شده است. 
او در پایان افزود: حضور در نمایشگاه‌ها و مجامع مختلف و برپایی میز خدمت با هدف معرفی خدمات بیمه‌ای و درمانی سازمان تأمین اجتماعی و همچنین برگزاری کلاس‌های قرآنی، مسابقات کتابخوانی و همایش‌های فرهنگی نیز به صورت مستمر در دستور کار و پیگیری‌های معاونت قرار دارد.

برای نخستین‌بار؛ از خانواده‌های موفق سازمان تأمین‌اجتماعی تجلیل می‌شوند

کد خبر: 61638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =