تأمین اجتماعی از سازمان‌های پیشتاز حوزه فناوری در کشور است

عضو سابق هیأت‌مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی و رئیس کارگروه رفاه و تأمین‌اجتماعی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در بازدید از غرغه‌های سازمان تأمین اجتماعی در نمایشگاه الکامپ با اشاره به سرآمدی سازمان تأمین اجتماعی در حوزه ITC بر ضرورت اصلاح فرایندهای مکانیزه موجود در این سازمان تأکید کرد.

علی حیدری امروز (هشتم تیرماه ۱۴۰۲) ضمن بازدید از غرفه‌های سازمان تأمین اجتماعی در سالن ۲۷ نمایشگاه الکامپ در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با اشاره به پیشتازی سازمان تأمین‌اجتماعی در حوزه ICT گفت: پدیده ابرکامپیوترها پیش از انقلاب در ایران تازه شکل گرفته بود و تأمین اجتماعی در کنار شرکت ملی نفت نخستین سازمان کشوری بود که ابرکامپیوترها را وارد ایران کرد.

حیدری باتأکید بر سرآمدی تأمین‌اجتماعی در حوزه فناوری اطلاعات افزود: شرکت EDS آمریکا که بعدها به نام HP تغیر نام داد در دهه ۵۰ قراردادی با سازمان تأمین اجتماعی به منظور مکانیزه کردن فرایندها منعقد کرده بود و این شرکت که به تعهداتش عمل نکرد در دعاوی الجزایرکه بین ایران و آمریکا بود یکی از طرف‌های دعوا سازمان تأمین اجتماعی بود و در آن زمان که سیستم ها از سوی این شکرت پشتیبانی نمی‌شدند همکاران سازمان سیستم را در حد مقدور پشتیبانی و حفظ کردند.

او تأمین‌اجتماعی را سازمانی با تبادلات اطلاعاتی مستمر، ماهانه و حتمی با ذینفعان خواند و گفت: هر فردی در ماه حداقل یک تبادل اطلاعاتی و ارتباط با تأمین اجتماعی دارد و به همین علت پایگاه‌های اطلاعاتی این سازمان بزرگ و تأثیرگذار هستند در حالی که ارتباط افراد در طول عمرشان با برخی نهادها و سازمان‌های کشور از جمله ثبت احوال به صورت تصادفی و تنها برای ثبت پنج واقعه زندگی(تولد، فوت، ازدواج، طلاق و تولد فرزند) است.

حیدری در بیان اهمیت تأمین‌اجتماعی دنیا اضافه‌کرد: در بسیاری از کشورها از جمله کشور آمریکا پایه اطلاعات ملی خود را بر اطلاعات تأمین‌اجتماعی می‌گذارند و در این کشور شماره تأمین اجتماعی شماره ملی شهروندانش است.

رئیس کارگروه رفاه و تأمین‌اجتماعی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سازمان تأمین اجتماعی از سال های دور ظرفیت فناوری‌های دیجیتال خود را از طریق شرکت خدمات ماشینی تأمین را ایجاد و پشتیبانی کرده و البته این سازمان تجربیات نسبتا موفقی نیز در حوزه برون سپاری امور داشته است.

او افزود: به نظر می‌رسد یکی از اهداف عمده سازمان برای شرکت در نمایشگاه بیست‌وششمین الکامپ این است که ضمن معرفی خدمات آنلاین تأمین‌اجتماعی، ظرفیت‌های ایجادشده درون سازمانی را در معرض دید دانش‌بنیان‌ها و استارتاپ‌ها قرار دهند و از توان آنها در راستای پیشبرد اصلاح فرایندها بهره‌مند شود

حیدری عدم بازمهندسی و اصلاح فرایندهای تأمین‌اجتماعی در طول چنددهه گذشته را یکی از نقاط ضعف این سازمان خواند و گفت: متأسفانه سال‌های‌ طولانی‌گذشته اغلب تلاش‌ها در راستای نگهداشت و مکانیزه‌کردن فرایندهای موجود بوده و بعضا برخی فرایندهای زائد مکانیزه شده‌اند.

وی در پایان بر لزوم حرکت به سمت اصلاح فرایندها تأکیدکرد و گفت: اگر این مهم محقق شود می‌توان از آن به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای برجسته و موفق این بزرگترین سازمان بیمه‌ای در کشور یاد کرد.

سازمان تأمین اجتماعی در سالن ۲۷ بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ از چهارم تا هشتم تیرماه ۱۴۰۲ در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران حضور داشت و به معرفی خدمات خود در حوزه‌های مختلف پرداخت.

کد خبر: 61660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =