مصرف خودسرانه دارو، آسیب‌های بسیار جدی به همراه دارد

یک متخصص طب سالمندان، تجویز مناسب، عدم مصرف خودسرانه دارو، زمان مصرف، رعایت طول دوره مصرف در طول درمان بیماری را ضروری دانست.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان البرز، رضا پاکروان، متخصص طب سالمندان داخلی در همایش ارتقای سطح سواد سلامت بازنشستگان و مستمری‌بگیران که در محل سالن اجتماعات کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی شهرستان کرج برگزار شد ضمن تاکید بر ضرورت توصیه‌های پزشکی و درمان دوران سالمندی گفت: مصرف درست دارو یکی از مهمترین اعمال در درمان بیماری‌ها است و تجویز مناسب، عدم مصرف خودسرانه دارو ، زمان مصرف ، رعایت طول دوره مصرف در طول درمان بیماری ضروری است.

وی با بیان اینکه فشار خون یکی از بیماری‌های رایج بوده که رعایت اصول درمان آن بسیار مهم است بیان کرد: فشار خون افراد متفاوت و داروها نیز متفاوت است. برای هر شخص دارای فشار خون، با توجه به تشخیص پزشک، داروی مختص آن نوع فشار خون تجویز می شود و باید از معرفی داروها به افراد دیگر پرهیز شود.

این متخصص طب سالمندان داخلی به بیماری دیابت اشاره کرد و افزود: دیابت نیز یکی از بیماری‌های رایج است که با رعایت اصول بهداشتی و درمانی می توان از بروز آن جلو گیری کرد .

پاکروان افزود: دیابت دو نوع است که دیابت نوع یک و نوع دو است که نوع یک وابسته به انسولین است. بروز بیماری دیابت یا ارثی است یا بر اثر پرخوری زیاد مواد قندی اتفاق می افتد. البته استرس و فشارهای عصبی شدید و بی تحرکی نیز از عوامل بروز دیابت است .

وی ادامه داد: بیماری دیابت بروز بیماری عصب‌های محیطی، مرکزی، مغز، قطع عضو، از بین رفتن عروق، عفونت‌های بیماری، نارسایی کلیه و از کار انداختن کلیه‌ها و تاثیر در شخصیت انسان را در پی دارد که با رعایت و پیشگیری مناسب می توان این بیماری را کنترل کرد .

پاکروان رژیم غذایی درست را یکی از مهمترین اقدامات در جهت کنترل بیماریهای دیابت برشمرد و گفت : برخی از غذاها اصلا نباید توسط بیماران دیابتی خورده شود، برخی غذاها باید کم مصرف شود و برخی غذاها هم هستند که لازم است خورده شود و در این رابطه رعایت تغذیه مناسب لازم و ضروری است.

کد خبر: 61681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =