۵۱ درصد از جمعیت هرمزگان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند

مدیردرمان تامین‌اجتماعی هرمزگان با اشاره بر اینکه پوشش بیمه‌ای استان در وضعیت خوبی قرار دارد گفت: ۵۱ درصد از جمعیت استان عضو خانواده تامین‌اجتماعی هستند و این سازمان با اکثر بیمارستان‌ها قرارداد دارد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی هرمزگان، غلام‌عباس مومنی، مدیردرمان تامین‌اجتماعی استان هرمزگان، در جلسه شورای اداری مدیریت درمان به ریاست محسن خاکی‌نهاد، معاون توسعه منابع انسانی استاندار هرمزگان و محمد اعتمادی، مدیر دفتر بازرسی استانداری هرمزگان، بیان کرد: در گذشته استانداران وقتی به ما نمی دادند اما در حال حاضر دسترسی به مدیران عالی رتبه استانی برای ما آسان شده و امروز با پیامک و اشارتی کنار استاندار هرمزگان هستیم.

وی افزود: استان هرمزگان قریب به دو میلیون جمعیت دارد که ۵۱ درصد آن بیمه شده تامین اجتماعی هستند و این آمار به صورت اورهال است.

مومنی با بیان اینکه در بعضی از نقاط شهری آمار بیمه‌شدگان بیشتر است گفت: در شهرک پیامبر اعظم ۷۷ درصد بیمه‌شده تامین‌اجتماعی هستند و ما در این منطقه به دنبال تاسیس درمانگاه تامین‌اجتماعی هستیم زیرا بیمار برای آمدن از پیامبر اعظم تا بیمارستان خلیج فارس مجبور است مبلغ قابل توجهی را صرف کرایه ماشین کند که باعث دغدغه‌مندی افراد در هزینه‌ها می‌شود.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان هرمزگان به ساخت دندانپزشکی در این شهرک اشاره کرد و ادامه داد: مطالبات مردم برای تاسیس دندانپزشکی در شهرک پیامبر اعظم قابل توجه بود و ما به دنبال تامین و ‌ تعیین زمین این مجموعه درمانی از اداره کل مسکن و شهرسازی بودیم اما متاسفانه کار مثبتی در این حوزه انجام نشده و ما همچنان مطالبه این دو موضوع را داریم.

وی در ادامه با اشاره به به تعداد نیروی فعال در کادر درمان گفت: در حال حاضر هزار و ۱۷۶ نفر نیروی فعال داریم و کسری نیروی انسانی به ویژه در کادر درمان ۲۴۷ نفر است که این مساله برای مجموعه تبدیل به یک چالش شده است، چرا که این نیروها غیربومی بودند و طبعا استان را ترک کردند و این موضوع دست ما را برای درمان مردم کوتاه کرده است.

مومنی با بیان اینکه دشمن سعی دارد بگوید زن در ایران اسلامی امکان پیشرفت را ندارد، گفت: بیشتر پرسنل ما در اداره خانم‌ها هستند که توانمندی بسیاری دارند و تعداد زیادی از آنها در سطوح مدیریتی بالا به مردم هرمزگان خدمت می کنند.

وی افزود: کمال افتخار برای ما این است که در خدمت ۱۷ فرزند شهید و ۹۳ ایثارگر در مدیریت درمان استان هرمزگان هستیم‌ که تعدادی از این افراد در پست‌های معاونت فعال هستند که با عملکرد صحیح خود پرچم شهدا را بالا نگه می‌دارند.

مدیردرمان تامین اجتماعی استان هرمزگان با بیان اینکه با اکثر بیمارستان ها قرار داد داریم و ۹ مرکز فعال درمانی در حال انجام ماموریت هستند گفت: ۴۵۴ کلینیک خصوصی نیز به صورت غیر مستقیم زیر پوشش بیمه قرار دارد.

اگرچه مدیریت درمان در سطح کشور آمار خوبی نداشت ولی با پشتکار و همت همکاران درمان توانستیم رتبه اول کشوری را در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۱ کسب کنیم.

کد خبر: 61687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =