صادرات ۴۷ هزار دلاری تعاونی‌های لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: تعاونی‌های این استان از سال گذشته تاکنون ۴۷ هزار و ۶۵۶ دلار از محصولات خود را به خارج از کشور صادر کرده‌اند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان لرستان، علی جهانی با اشاره به تقویت ساختار تعاون و ایجاد شرکت‌های تعاونی در سطح استان، بیان کرد: یکی از مقوله‌های مهم این اداره کل و در سطح کلان وزارت کار، تقویت تشکیلات تعاون و گسترش شرکت‌های تولیدی در بخش تعاون است چرا که در گام سوم برنامه‌های توسعه که رویکرد تعاونی محور دارد نقش این حوزه در توسعه اقتصاد و ایجاد شغل بسیار مهم و تاثیرگذار است .

وی با بیان اینکه لرستان در حوزه تعاون به عنوان پایلوت قرار گرفته است، افزود: در ارتباط با اجرای طرح‌های تعاون اشتغال محور در مرحله اول رومشکان بعنوان پایلوت منطقه محروم انتخاب شد و در جهت رفع محرومیت‌زدائی و توسعه اشتغال این شهرستان، برنامه‌هایی جهت ایجاد کسب وکارهای جمعی و ایجاد تعاونی و بهره‌مندی از سرمایه‌های مردم در قالب تعاون انجام شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه تاکنون ۴۵ شرکت تعاونی در مراحل ثبت در سامانه جامع هوشمند تعاون هستند و از این تعداد ۲۲ تعاونی ثبت نهائی شده است گفت: از محل تسهیلات تفاهم‌نامه سه جانبه تعداد ۱۴ طرح با مبلغ ۵۷ میلیارد تومان و اشتغال ۱۴۱ نفر مصوب و در مراحل تشکیل پرونده و انعقاد قرارداد جهت دریافت تسهیلات هستند.

جهانی ادامه داد: همچنین از محل تفاهم‌نامه بانک رسالت مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان در مرحله استانی به شرکت تعاونی آروین تاو پرداخت شد همچنین در جهت توسعه تعاونی و خرید تجهیزات مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان دیگر از محل اعتبار ملی موضوع این تفاهمنامه نیز تخصیص و در مرحله پرداخت است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان به تشکیل تعاونی توسعه و عمران رومشکان اشاره کرد و افزود: این تعاونی که با عضویت ۲۲۰ نفر (نیم درصد جمعیت شهرستان ) تشکیل شده، می تواند با همکاری دستگاه‌های اجرایی و مشارکت اعضاء، در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای و عمرانی در توسعه این شهرستان موثر باشند.

جهانی به برنامه‌ریزی و هماهنگی جهت فروش محصولات و تولیدات شرکت‌های تعاونی استان به وسیله صادرات اشاره و بیان کرد: از سال گذشته تاکنون میزان صادرات انجام شده توسط شرکت‌های تعاونی لرستان بالغ بر ۴۷ هزار ۶۵۶ دلار بوده که عمده این صادرات در حوزه خدمات، صنعت، معدن و کشاورزی بوده و از طریق گمرک‌های مختلف انجام شده است.

وی ادامه داد: تعاونی‌ها به ویژه واحدهای تولیدی و خدماتی با استفاده از تجمیع سرمایه‌های اندک، حمایت و تسهیلات دولتی، فرآیند تولید و توسعه اقتصاد را شتاب می‌دهند و تا حدودی می توانند در ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در سطح استان کمک کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان یادآور شد: تعاونی‌های فعال لرستان سه هزار و ۱۶۷ واحد هستند که از این تعداد ۵۵۴ تعاونی مربوط به زنان است که کل این تعاونی‌های فعال زمینه ایجاد بیش از ۴۰ هزار شغل را در سطح استان فراهم کرده‌اند .

کد خبر: 61713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =