سرگیجه بورس

بورس تهران در معاملات روز شنبه «دهم تیرماه» با کاهش ۹ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در اولین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس با ۹.۴۹۰ واحد کاهش تا رقم دو میلیون و ۱۴۳ هزار واحد افت کرد. این در حالی است که شاخص کل با معیار هم وزن با افزایشی ۳۲۳ واحدی در رقم ۷۴۶ هزار و ۹۶۳ واحد ایستاد. در این بازار ۴۵۷ هزار معامله به ارزش ۵۰ هزار و ۲۲۳ میلیارد ریال انجام شد. از سویی روز جاری نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و پتروشیمی نوری نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

همچنین شاخص فرابورس نیز با کاهشی ۱۶ واحدی در رقم ۲۷ هزار و ۶۰۵ واحد ایستاد. معامله‌گران این بازار ۳۳۲ هزار معامله به ارزش ۳۵ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال انجام دادند و نمادهای ایران خودرو دیزل نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و فولاد هرمزگان جنوب و بیمه پاسارگاد نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افت ۴۰۰ میلیارد تومانی نسبت به چهارشنبه، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۵.۱ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۲۸۳ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز منفی ۱۹۰ میلیارد تومانی در صندوق های درامد ثابت ثبت کرده‌اند.

از سویی همچنان روی تابلوها شرایط زیاد جالب نیست و در این مدل بازارهایی که خبری از خریدار و فروشنده قوی نیست، یک روز شاهد رنج‌های مثبت که توان صف خرید کردن سهم‌ها را ندارد هستیم، مثل روز چهارشنبه و یک روز مثل امروز شاهد رنج‌های منفی هستیم که توان صف فروش کردن سهم ها نیز وجود ندارد، در چنین شرایطی بازار گیج خواهد بود.

از طرف دیگر در ادامه تایید و تکذیب‌ها در مورد نرخ خوراک پتروشیمی‌ها امروز خبری در مورد ایراد قانونی مجلس به مصوبه افزایش نرخ خوراک از سمت دولت منتشر شد که این موضوع نیز اگر منتفی شود، بر روی بورس تاثیرگذار خواهد بود.

کد خبر: 61724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =