دنده معکوس بورس

بورس تهران در معاملات روز یکشنبه «یازدهم تیرماه» با افزایش ۱۳ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در دومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، بورس تهران برخلاف روزهای گذشته روندی صعودی داشت، به طوریکه شاخص کل بورس با ۱۳ هزار و ۴۸۰ واحد افزایش تا رقم دو میلیون و ۱۵۷ هزار واحد صعود کرد.

شاخص کل با معیار هم وزن نیز با افزایشی ۸۰۱۲ واحدی در رقم ۷۵۴ هزار و ۹۷۵ واحد ایستاد. در این بازار ۴۹۲ هزار معامله به ارزش ۵۶ هزار و ۳۳۴ میلیارد ریال انجام شد. همچنین نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و ایران خودرو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

از سویی روز جاری شاخص فرابورس که طی روزهای گذشته به کانال ۲۷ هزار واحد عقبگرد کرده بود، روز گذشته دوباره توانست وارد این کانال شود و رقم ۲۸ هزار واحد را ثبت کرد. معامله گران این بازار ۶۷۷ هزار معامله به ارزش ۳۴ هزار و ۴۸۴ میلیارد ریال انجام دادند و نمادهای آریاساسول، سنگ آهن گوهرزمین و ایران خودرو دیزل نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با رشد ۸۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۵.۹ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۵۳ میلیارد تومان پول وارد سهام و حق تقدم کردند و تا به اینجا تراز منفی ۲۶۲ میلیارد تومانی در صندوق های درامد ثابت ثبت کرده‌اند.

همچنین امروز نماد سایپا با صف خرید شدن یک تکانی به بازار داد و هر چند ارزش معاملات همچنان پایین است، ولی امروز شاهد بهبود هر سه پارامتر تابلو ها، یعنی، ارزش معاملات، ورود پول‌های حقیقی به سهام و حق تقدم و خروج آن‌ها از صندوق‌های درآمد ثابت بودیم که در صورت ادامه این روند به روزهای آینده می‌توان امیدوار بود، ولی اگر مثل دفعه‌های قبلی این اتفاقات زودگذر باشند، همچنان نمی‌شود، انتظار زیادی از بازار سهام داشت.

کد خبر: 61766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =