راه‌اندازی سامانه جستجوی شغل با هدف افزایش اشتغال در خراسان رضوی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: سامانه جستجوی شغل وزارت تعاون با هدف کاهش هزینه‌های جستجوی شغل، بهبود و انسجام در عملکرد کاریابی‌ها و افزایش اشتغال راه‌اندازی شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، محمد امین بابایی در این رابطه گفت: با توجه به راه‌اندازی سامانه بروز شده جستجوی شغل از تاریخ ششم اردیبهشت ماه سال جاری، امکان ثبت فرصت‌های شغلی توسط کارفرمایان و درخواستهای شغلی توسط کارجویان با مراجعه به سامانه مذکور به ادرس shoghl.mcls.gov.ir و یا مراجعه به دفاتر کاریابی استان فراهم شده است.

وی افزود: معتقدیم سامانه جستجوی شغل در جهت تسهیل و تسریع در خدمت‌رسانی به کارجویان، کارفرمایان، افزایش میزان اشتغال، تعادل مناسب در عرضه و تقاضای نیروی کار، شفافیت و پویایی در بازار کار به ویژه شناسایی بیکاران کشور، توسعه و ارتقاء نظام اطلاعاتی بازار کار، کاهش هزینه‌های جستجوی شغل، اتصال سریع به بازار کار و ... راه‌اندازی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به میزان بهره‌برداری خوب دفاتر کاریابی داخلی استان از این سامانه بیان کرد: کارفرمایانی که نیاز به نیروی کار دارند، می‌توانند در این سامانه ثبت نام کرده و پس از بررسی ادعای آنها در مورد کسب و کار و کارفرما بودنشان، به کاریابی‌هایی که در سطح استان فعالیت دارند، متصل شده و درخواست خود را برای اخذ نیروی کار، ثبت کنند.

بابایی با تاکید بر استفاده تمامی دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی استان از این سامانه گفت: از زمان راه‌اندازی سامانه جستجوی شغل تاکنون چهار هزار و ۳۹۹ کارجو و ۳۹۶ کارفرما به طور مستقیم یا توسط کاریابی‌ها در استان در سامانه مذکور ثبت شده است که بر همین اساس دو هزار و ۲۵۴ معرفی به کار صادر و تعداد ۶۸۰ نفر نیز از طریق کاریابی‌های استان بکارگماری در این سامانه ثبت شده است.

کد خبر: 61792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =