حضور گروه‌های نمایشی افراد دارای معلولیت در جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک

مدیرکل دفترامور توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور گفت: امسال برای اولین بار نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک با حضور گروه‌های نمایشی افراد دارای معلولیت در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، رامین رضایی افزود: دست‌اندرکاران این جشنواره برای نخستین‌بار با همکاری سازمان بهزیستی کشور «بخش فراگیر» را با هدف فراهم‌کردن شرایطی برابر در بهره‌مندی افراد دارای معلولیت از منابع و فرصت‌های توسعه و توزیع عادلانه امکانات، ابزارها و تجهیزات هنری و دسترسی برابر به امکانات فرهنگی هنری، ارتقاء سطح آگاهی عمومی تلفیق و مشارکت اجتماعی افراد دارای معلولیت و ایجاد زمینه‌های تعامل و تبادل تجربیات و اطلاعات با سایر گروه‌های نمایشی راه‌اندازی کرده‌اند.
مدیرکل دفتر امور توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور گفت: در این جشنواره گروه‌های نمایشی افراد دارای معلولیت از استان‌های کرمانشاه، یزد، سیستان و بلوچستان، تهران، البرز، سمنان، گلستان، مازندران و کهکیلویه و بویراحمد در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی در کارگاه نمایش و فضای باز مجموعه تئاتر شهر تولیدات نمایشی خود را اجرا می‌کنند.
رضایی افزود: نمایش‌های بخش صحنه‌ای شامل قطعه گمشده به کارگردانی گلنار اکبری، قصه بخت به کارگردانی ابوالفضل میروکیلی و محمد حسن ابویی، مهرنگ به کارگردانی راضیه حسن‌پور، آخرین جشن پاییز به کارگردانی علی جباری، کبوترم را خواهم ساخت به کارگردانی ندا هادیان، مبارک درقصه های خوب به کارگردانی سعیده دهقانی نژاد، پدرشعرفارسی به کارگردانی افشین قاسمی و بخش خیابانی نمایش سرزمین مادریم به کارگردانی سمیه گلباز و داود بختیاری است.
مدیرکل دفترامورتوانبخشی روزانه و توانپزشکی گفت: در حال حاضر ۲۵۰ گروه نمایشی فعال در کشور وجود دارد که با توجه به نقش موثر هنر نمایش در فرآیند توانمندسازی افراد دارای معلولیت، معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی نسبت به برگزاری سالیانه شش جشنواره منطقه ای تئاتر افراد دارای معلولیت اقدام کرده که درسال جاری برگزیدگان این مناطق به جشنواره ملی تئاتر معلولان «مهرآیین» راه پیدا خواهندکرد.
او افزود: اتاق‌های هنر در یکهزار و ۶۱۰ مرکز توانبخشی روزانه و شبانه‌روزی راه‌اندازی شده و به مربیان و مسئولین فنی این مراکز آموزش‌های لازم در گرایش‌های هنرهای نمایشی، تجسمی و موسیقی با تاکید بر توانبخشی هنری داده شده است. ماحصل بخش نمایش این مراکز تولیدات نمایشی است که تعدادی از آنها را در جشنواره تهران –مبارک شاهد هستیم.
رضایی افزود: از دیگر اقداماتی که این حوزه از سال ۱۴۰۱ آغاز کرده ایجاد پایگاه های ثابت و سیار هنر درمناطق روستایی کشور جهت بهره‌مندی افراد دارای معلولیت ساکن روستاها از خدمات توانبخشی هنری است که در حال حاضر ۷۰ پایگاه در ۷ استان کشور راه‌اندازی شده است.
کد خبر: 61827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =