پرداخت ۱۰۶ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی تا پایان سال۱۴۰۲

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: ۱۰۶ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی تا پایان سال ۱۴۰۲ پرداخت خواهد شد که نسبت به سال گذشته رشد ۲۰ درصدی داشته است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، نورالدین الیاسی با بیان این که توسعه مشاغل خانگی به عنوان یکی از راهبردهای اشتغال‌آفرینی در اولویت وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی قرار گرفته است. گفت: سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل به ۱۸۰۰ طرح در استان به متقاضیان پرداخت شده است.

وی بیان کرد: چشم‌انداز توسعه مشاغل خانگی در دولت سیزدهم ترسیم شده است و امسال مبلغ ۱۰۶ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان پرداخت خواهد شد که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مهم این دولت، تسهیلگری در صدور مجوزهای کسب‌وکار ازجمله مشاغل خانگی بود گفت: اولین اقدام در این زمینه مانع‌زدایی و تسهیل در صدور مجوزهای مربوط به مشاغل خانگی بود. در حال حاضر از ۵۱۵ رشته مصوب شغل خانگی، مجوز ۹۵ در صد رشته‌های خانگی، به‌صورت آنی صادر می‌شود که در جای خود یک گام بسیار مهمی است که دولت برداشته و این امر، مسیری بود که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای تسهیل شرایط برای توسعه مشاغل خانگی در کشور ترسیم کرد.

سال گذشته اعتبار مشاغل خانگی سه هزار میلیارد تومان بوده است که با کمک بانک مرکزی و سایر بانک‌ها بیش از ۹۰ درصد آن پرداخت شد.

کد خبر: 61869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =