تشکیل شرکت‌های تعاونی تامین نیاز مشاغل خرد و خانگی در خراسان شمالی

شرکت‌های تعاونی‌ تامین نیاز باهدف ترویج و تحکیم مشارکت، همکاری و تعاون عمومی و تامین نیازهای مشترک اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اعضا به‌منظور تهیه مواد اولیه کالاها و دیگر نیازمندی‌های اعضا تشکیل می‌شوند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی، مهدی اسلام‌خواه، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: توسعه اشتغال با بهره‌مندی از ظرفیت مشاغل خرد و خانگی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت در راستای ایجاد اشتغال بوده و بهبود و توسعه اشتغال پایدار در استان را فراهم خواهد کرد.

وی افزود: تامین نیازهای مشترک اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اعضا و کمک به تحقق عدالت اجتماعی به‌منظور تهیه مواد اولیه کالاها، وسایل، ابزار و دیگر نیازمندی‌های اعضا در قالب تعاونی‌های تامین نیاز مشاغل خانگی محقق می‌شود. بر همین اساس شرکت‌های تعاونی‌ تامین نیاز باهدف ترویج و تحکیم مشارکت، همکاری و تعاون عمومی تشکیل می‌شوند.

اسلام‌خواه افزود: این تعاونی‌ها می‌توانند در صورت امکان وسایل، تجهیزات، ماشین‌آلات و دیگر نیازمندی‌های خود و اعضا را بر اساس موضوع فعالیت به شکل مقرون‌به‌صرفه تامین کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با بیان اینکه با توجه به استقبال جامعه از مشاغل خانگی و کسب درآمد و بهبود اقتصاد خانواده‌ها، رویکرد ایجاد توسعه و حل مشکلات پیش روی این‌گونه ایجاد اشتغال‌ها است گفت: در همین رابطه با تجمیع سرمایه‌ها و توانمندی‌ها بومی در قالب تعاونی‌ها با ایجاد شبکه و حلقه‌های زنجیره‌ای در حوزه‌های مختلف و جلب مشارکت‌های اجتماعی، ظرفیت بهبود فضای کسب‌وکار و توسعه تولید و اشتغال را در استان خراسان شمالی افزایش‌خواهیم داد.

کد خبر: 61932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =