ایجاد بیش از ۵ هزار شغل در کرمانشاه طی فصل بهار

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه در بهار امسال بیش از پنج هزار نفر در کرمانشاه مشغول به کار شدند گفت: از نظر تحقق هدف‌گذاری اشتغال در جایگاه چهارم کشور قرار گرفتیم.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، متوسط نرخ بیکاری کشور در فصل بهار امسال ۸.۲ درصد اعلام شده که نسبت به بهار سال گذشته با نرخ بیکاری ۹.۲ درصد، یک درصد کاهش داشته است. مقایسه این آمار نشان می‌دهد نرخ بیکاری کرمانشاه با شتاب بیشتری نسبت به میانگین کشور به سمت کاهش رفته است.

سال ۱۴۰۱ نرخ بیکاری استان کرمانشاه(در تمام فصول) ۱۴.۲ درصد اعلام شده بود و کرمانشاه دومین استانی بود که بالاترین نرخ بیکاری را در کشور داشت و تنها استان هرمزگان با نرخ بیکاری ۱۵.۳ درصد، نرخ بیکاری‌اش از کرمانشاه بالاتر بود.

مرکز آمار ایران نرخ مشارکت اقتصادی استان در بهار امسال را ۴۱.۴ درصد اعلام کرده که ۰.۸ درصد از نرخ مشارکت اقتصادی استان در بهار سال گذشته(۴۲.۲ درصد) کمتر است.

بر همین اساس مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: در بهار امسال بیش از پنج هزار نفر در کرمانشاه مشغول به کار شدند و از نظر تحقق هدف‌گذاری اشتغال در جایگاه چهارم کشور قرار گرفتیم.

مختار احمدی با بیان اینکه برای سال ۱۴۰۲ هدف‌گذاری ایجاد بیش از ۳۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی را در استان داریم، گفت: در سه ماهه امسال ۱۵ درصد این هدفگذاری محقق شده و از این نظر استان چهارم کشور هستیم.

وی تعداد اشتغال ثبت شده در سامانه رصد تا اول تیرماه را پنج هزار و ۱۵۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: با روند خوبی که در ایجاد اشتغال شاهد بوده ایم، امیدواریم امسال هدفگذاری صورت گرفته برای اشتغال کرمانشاه به صورت کامل محقق شود.

وی با بیان اینکه کرمانشاه در سال ۱۴۰۱ نیز در زمینه تحقق هدفگذاری اشتغال خوب عمل کرد، یادآور شد: برای سال گذشته هدفگذاری ایجاد ۴۶ هزار شغل را داشتیم که با ایجاد بیش از ۴۸ هزار فرصت شغلی، هدفگذاری صورت گرفته بیش از ۱۰۰ درصد محقق شد.

کد خبر: 61933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =