بورس در سرازیری نزول

بورس تهران در معاملات روز یکشنبه «هجدهم تیرماه» با کاهش بیش از ۱۸ واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در دومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص‌ کل بورس با ۱۸ هزار و ۷۷۲ واحد کاهش تا رقم دو میلیون و ۱۷۶ هزار واحد افت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۶.۶۳۸ واحد کاهش یافت و در رقم ۷۷۰ هزار و ۸۲۴ واحد ایستاد. در این بازار ۵۵۶ هزار معامله به ارزش ۶۸ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال انجام شد. از سویی نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی گل گهر و سرمایه گذاری غدیر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

همچنین شاخص فرابورس نیز با کاهشی ۲۰۰ واحدی در رقم ۲۸ هزار و ۲۹۰ واحد ایستاد. در این بازار ۳۵۲ هزار معامله به ارزش ۴۵ هزار و ۳۹ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای فولاد هرمزگان جنوب و شرکت آهن و فولاد ارفع نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با رشد ۱.۱۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۶.۵ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۲۴۰ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۳۰ میلیارد تومانی در صندوق های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

از سویی امروز عملا شاهد یک بازار کم رمق و نوسانی یودیم و همچنان تابلوهای معاملاتی ضعیف و نوسانات مثبت زودگذر هستند و سهم‌ها توان زیاد بالا رفتن ندارند، البته سمت فروش هم قوی نیست و همین مسله به نظر باعث حفظ شرایط تعادلی بازار سهام خواهد شد. حال باید دید که آیا بازار سهام همچنان به این روند نزولی خود ادامه خواهد داد یا اینکه روند تغییر کرده و سهامداران می‌توانند نفسی به راحتی بکشند.

کد خبر: 61968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =