ایجاد ۳۶ درصد از اشتغال خالص کل کشور در خراسان رضوی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه حدود ۳۶ درصد از اشتغال خالص کل کشور در خراسان رضوی ایجاد شده است گفت: این استان توانست رتبه اول اشتغال خالص کشور در سال ۱۴۰۱ را کسب کند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، محمدامین بابایی درباره نتایج طرح آمارگیری نیروی کار مرکز آمار ایران در بهار سال ۱۴۰۲ استان خراسان رضوی گفت: در سال گذشته در جلسات کارگروه اشتغال استان تلاش‌های خوبی صورت گرفت و با تلاش همه مدیران، این استان توانست با عدد ۶.۶ پنجمین استان با کمترین نرخ بیکاری در سطح کشور باشد.

وی در ادامه افزود: نرخ بیکاری استان خراسان رضوی ۱.۳ واحد کمتر از فصل مشابه سال قبل معادل ۷.۹ و ۱.۶ واحد کمتر از نرخ بیکاری کل کشور معادل ۸.۲ است. نرخ مشارکت اقتصادی خراسان رضوی در بهار ۱۴۰۲ نیز برابر ۴۲.۳ بوده است که ۰.۴ واحد بیشتر از نرخ مشارکت اقتصادی استان در فصل مشابه سال قبل معادل ۴۱.۹ و ۱.۱ واحد بیشتر از نرخ مشارکت اقتصادی کل کشور معادل ۴۱.۲ است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی همچنین گفت: با تلاش‌هایی که در سال گذشته صورت گرفت حدود ۳۶ درصد از اشتغال خالص کل کشور در خراسان رضوی ایجاد شده است که این استان توانست رتبه اول اشتغال خالص کشور در سال ۱۴۰۱ را کسب کند.

کد خبر: 62001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =