مجتمع استعدادیابی کودکان کار ایجاد می‌شود

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از ایجاد مجتمع استعدادیابی کودکان کار خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، احمد احمدی صدر صبح امروز در حاشیه جشن فرزندان غدیر که با حضور ۷ هزار کودک کار در مجموعه آزادی در حال برگزاری است با حضور در جمع خبرنگاران گفت: این افراد فرزندان ایران هستند که در معرض آسیب‌ها قرار گرفتند؛ اما همین کودکان آینده‌سازان این کشور هستند که اگر استعداد و توانایی آنها مورد توجه و هدایت قرار گیرد می‌توانند در آینده پرفسور سمیعی، پرفسور حسابی، احمدی روشن و ... شوند.

او با بیان اینکه ما با جمع‌آوری کودکان کار و خیابان موافق نیستیم و تاکنون هم بیش از ۳۰ بار طرح جمع‌آوری انجام شده و موفقیت‌آمیز هم نبوده، گفت: اساسا ما طرح جمع‌آوری را قبول نداریم و اعتقادی هم به آن نداریم؛ اما معتقدیم که حل مشکلات معیشتی می‌تواند با پای کار آمدن همه سازمان‌های دخیل حل شود اما باید توجه داشته باشیم که استعدادیابی کودکان امر مهمی است که ما مجتمع استعدادیابی کودکان کار را امروز افتتاح خواهیم کرد و نسبت به استعدادیابی کودکان کار اقدام خواهیم کرد و بعد از استعدادیابی نیز آنها را برای آموزش تخصصی به مدارس و واحدهای ویژه ارجاع می‌دهیم.

احمدی‌صدر درباره نامه به رئیس دولت برای متولی‌شدن شهرداری تهران در زمینه کودکان کار گفت: روز گذشته رئیس دولت کلیات این موضوع را پذیرفت و قرار شد که شهردار تهران نماینده ویژه رئیس دولت در مورد معتادان متجاهر، کودکان کار و متکدیان باشد.

او در پاسخ به این سئوال که بهزیستی اعلام کرده است که ریاست جمهوری با این پیشنهاد شهرداری مخالفت کرده؟ گفت: اینگونه نیست و جزئیات هنوز بررسی و تصویب نشده است اما دقت داشته باشید که شهرداری تهران متولی ساماندهی یا جمع‌آوری نیست؛ بلکه نماینده رئیس دولت است و ما می‌توانیم به عنوان نماینده رئیس دولت از دستگاه‌ها و نهادها سئوال بپرسیم و بر عملکرد آنها نظارت داشته باشیم و قرار نیست اعتبارات به شهرداری داده شود بلکه اعتبارات به همان سازمان‌ها و نهادها داده می‌شود و ما تنها نظارت می‌کنیم.

کد خبر: 62004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =