سقوط آزاد بورس ادامه دارد

بورس تهران در معاملات روز دوشنبه «نوزدهم تیرماه» با کاهش بیش از ۱۷ واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در سومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس با ۱۷ هزار و ۸۲۸ واحد کاهش تا رقم دو میلیون و ۱۵۸ هزار واحد افت کرد. تا همچنان شاهد سقوط آزاد بورس باشیم. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با کاهشی ۹.۹۶۵ واحدی در رقم ۷۶۰ هزار و ۸۵۷ واحد ایستاد. در این بازار ۴۶۰ هزار معامله به ارزش ۵۶ هزار و ۲۰۹ میلیارد ریال انجام شد.

در داد و ستدهای روز جاری ۱۳ درصد نمادهای بورسی مثبت و ۸۷ درصد آن منفی بودند که از میان آن‌ها توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، بانک ملت و معدنی و صنعتی گل‌گهر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

از سویی شاخص فرابورس نیز با کاهشی ۲۶۹ واحدی در رقم ۲۸ هزار و ۲۰ واحد ایستاد. در این بازار ۳۵۱ هزار معامله به ارزش ۲۵۳۶ میلیارد ریال انجام شد. همچنین ۳۲ درصد نمادهای فرابورسی مثبت و ۶۸ درصد آن منفی بودند و در این میان سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، پلیمر آریا ساسول و فولاد هرمزگان جنوب نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افت ۲۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، ارزش معاملات سهام و حق تقدم امروز به رقم ۶.۳ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۸۵۴ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۵۰ میلیارد تومانی در صندوق های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

تابلوهای معاملاتی همچنان کم رمق و خلوت است، همچنین خریداران و فروشندگان قوی فعلا در بازار حضور ندارند و شاید با شکست کف این چند وقت اخیر شاخص کل، فروشندگان جدیدی پای تابلوهای معاملاتی حضور پیدا کنند، اما همچنان آن‌ها هم منتظر و نظاره‌گر هستند. قریب به دو ماه گذشته، بسیاری از سهام‌داران در حال رصد بازار و منتظر تاییدیه برای بازگشت به بازار هستند، اما تاکنون اتفاقی در این زمینه رخ نداده است.

کد خبر: 62014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =