همایش زیست عفیفانه در سازمان تأمین‌اجتماعی برگزار شد

احمد اسفندیاری، معاون فرهنگی و اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به شعار دهه امامت و ولایت در سال‌جاری گفت: شعار امسال که «امیرالمومنین(ع) معیار زندگی، الگوی حکمرانی» است، به نوعی چگونگی زیست و سبک زندگی اسلامی در حوزه زندگی فردی و اجتماعی توجه داشته و پیروی از مولی‌الموحدین امیرالمومنین علی علیه‌السلام و فاطمه زهرا (س) را تنها راه رسیدن به سعادت معرفی می‌کند.

به‌ گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، اسفندیاری در این همایش که به‌صورت حضوری و وبیناری با حضور تعدادی از مدیران و کارکنان این سازمان برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب بر ضرورت ترویج سبک زندگی فاطمی و علوی تأکید کرد و گفت: زنان و بانوان کشورمان نقش مهمی در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ دینی با استفاده از مؤلفه‌های اخلاقی و پایداری و تحکیم و صیانت از بنیان خانواده دارند.

او ادامه داد: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، یکی از مهم‌ترین مبانی دینی در حکومت اسلامی است و کسانی که در حوزه عفاف و حجاب فعالیت می‌کنند، اجر و پاداش بالایی در پیشگاه خداوند متعال دارند.

اسفندیاری به اهمیت حجاب در آیات قرآن کریم و در اسلام و تأکیدات رهبر انقلاب درباره این موضوع اشاره و تصریح کرد: رهبر معظم و معزز انقلاب بیان فرمودند، مسأله حجاب در حقیقت فراتر از یک مسأله شرعی و دینی و کشف حجاب، حرام شرعی و حرام سیاسی است.

وی با بیان اینکه بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی از مهم‌ترین وظایف بسیج است، اظهار داشت: بسیجیان نقش مؤثر و مهمی در عرصه‌های گوناگون کشور داشته و لازم است از توان و ظرفیت این حوزه در ترویج، روشنگری و آگاهی‌بخشی جامعه در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بیش از پیش استفاده بهینه کرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه مقوله عفاف و حجاب یک نکته تببینی و ایجابی و حفظ آن یک وظیفه است، گفت: در خصوص ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب که موضوعی دینی، انسانی و قانونی است فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و لازم است با استفاده از سازوکارهای مؤثر فرهنگی در نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب علاوه بر محیط خانواده، در محیط کار و در نهایت در سطح جامعه تلاش شود تا با حفظ حجاب به تحکیم خانواده و افزایش امنیت اخلاقی در جامعه کمک شود.

اسفندیاری با تأکید بر اینکه تک‌تک افراد جامعه مأموریت دارند در گسترش و تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب نقش‌آفرینی کنند، افزود: عفاف و حجاب در آموزه‌های دینی و آرمان‌های انقلاب اسلامی و منویات امام خمینی و مقام معظم رهبری جایگاه رفیعی دارد و مدیران را باید به‌عنوان خط مقدم فعالان عرصه‌های فرهنگی دانست و این عزیزان باید بدانند به‌عنوان الگوی سایر کارکنان در زمینه شرکت در مناسبت‌های مختلف مذهبی، دینی و کمیته‌های عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر، وظیفه و تکلیفی جدی دارند.

همزمان با بزرگداشت دهه امامت و ولایت و گرامیداشت عید غدیر، همایش زیست عفیفانه با هدف ترویج فرهنگ و حجاب اسلامی در جامعه، در سازمان تأمین‌اجتماعی برگزار شد.

کد خبر: 62019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =