بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای در واحدهای درمانی تامین‌اجتماعی کرمان

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان کرمان از افتتاح و بهره‌برداری طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای در واحدهای درمانی تامین‌اجتماعی استان در هفته تامین‌اجتماعی خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان کرمان، امین فخر، مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان به مناسبت هفته تامین‌اجتماعی با محمد مهدی فداکار، استاندار کرمان دیدار و گفتگو کرد.

فخر، در این دیدار با بیان اینکه خدمات درمانی سازمان تامین‌اجتماعی در استان کرمان از طریق سه بیمارستان و ۱۴ درمانگاه به صورت مستقیم به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود گفت: مجموع تخت‌های بیمارستانی استان ۵۰۰ تخت است که ۱۰ درصد تخت‌های بیمارستانی استان را تشکیل می دهند.

وی افزود: از طریق عقد قرارداد با بیش از ۱۶۰۰ موسسه درمانی اعم از دولتی، خصوصی و خیریه، خدمات درمانی برای بیمه‌شدگان خریداری و تامین می‌شود. همچنین۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی و ۹۰ درصد هزینه‌های بستری بیمه‌شدگان مطابق تعرفه دولتی به مراکز طرف قرارداد پرداخت می‌شود.

افزایش اقلام دارویی بیماران صعب العلاج و اوتیسم در کرمان

فخر به آمار مراجعین به مراکز درمانی ملکی و طرف قرارداد اشاره و بیان کرد: در سال گذشته چهارمیلیون و ۲۰۰ هزار بیمار سرپایی به مراکز ملکی مراجعه و ۵۲ هزار نفر نیز خدمات بستری از این مراکز دریافت کردند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان درباره آمار مراجعین به مراکز درمانی طرف قرارداد گفت: نزدیک به ۹ میلیون نفر مراجعه سرپایی به این مراکز صورت گرفته و ۱۸۶ هزار بیمار نیز از خدمات بستری این مراکز استفاده کرده‌اند.

وی، اعتبار لحاظ شده برای ارائه و تامین خدمات درمانی در استان را در سال جاری ۳۵۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و در ادامه به توضیح درباره اجرای طرح نسخه الکترونیک پرداخت و گفت: ضریب نفوذ نسخه الکترونیک در استان کرمان ۹۸ درصد است.

فخر همچنین از افزایش اقلام دارویی بیماران صعب العلاج و اوتیسم به ۴۷ قلم خبر داد و افزود: براساس طرح دارویار نیز ۲۴۳ قلم دارو به تعهدات اضافه شده است.

اجرای طرح حفاظت مالی در استان کرمان

فخر، در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح حفاظت مالی اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح بیمه‌شدگان سازمان در مناطقی که تامین‌اجتماعی فاقد بیمارستان است می‌توانند از خدمات بستری بیمارستان‌های دولتی به صورت رایگان استفاده کنند و امکان استفاده از مزایای این طرح برای افراد بالای ۶۵ سال در همه شهرستان‌ها وجود دارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان همچنین به افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای در واحدهای درمانی تامین اجتماعی استان اشاره و بیان کرد: بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) کرمان و دکتر غرضی سیرجان و بخش‌های، سی سی یو و دیالیز در این بیمارستان در هفته تامین اجتماعی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

فخر، یاد آور شد ساخت بنای جدید سه پلی کلینیک در بیمارستان‌های استان، بنای جدید درمانگاه شماره سه کرمان و احداث درمانگاه در شهرستان انار نیز در دست اقدام است.

کد خبر: 62072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =