حسابرسی هوشمند، هدفمند و هم‌افزا را دنبال می‌کنیم

مدیرعامل موسسه حسابرسی تأمین اجتماعی با تأکید بر شعار این موسسه بر حسابرسی هوشمند، هدفمند و هم‌افزا گفت: همزمان با انجام حسابرسی و بررسی دفاتر قانونی شرکت‌ها، پیشرانی حوزه IT و استفاده از هوش مصنوعی در امور حسابرسی و بررسی دفاتر در اولویت دستور کار مدیریت جدید قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار آتیه‌آنلاین، سعید حاجی‌سلطانی در نشست خبری که به مناسبت هفته‌تأمین اجتماعی امروز (۲۱ تیرماه ۱۴۰۲) افزود: طبق اساسنامه محور مرکزی فعالیت موسسه بر بازرسی شرکت‌ها و کارگاه‌ها و بررسی دفاتر قانونی آنها و تلاش در استفاده هرچه بیشتر بستر فناوری‌های نوین بر بستر اینترنت است که بتوانیم هر چه سریع‌تر به سمت مکانیزه شدن بازرسی دفاتر قانونی پیش برویم.

او افزود: رسیدگی و بازرسی اسناد و مدارک کارفرمایان به منظور احقاق حقوق بیمه‌شدگان و صحت‌سنجی اشتغال آنها، همچنین مطالبات برقرار نشده کارفرمایان به سازمان تأمین اجتماعی از جمله مأموریت‌های موسسه حسابرسی به شمار می‌آیند.

مدیرعامل مؤسسه حسابرسی تأمین اجتماعی ادامه داد: طبق ماده ۴۷ به دلیل اینکه بازرسی کارگاه‌های بزرگ و صورت‌برداری آن در یک روز امکان‌پذیر نیست به همین دلیل بازرسی کارگاهی منتفی می‌شود و بازرسی از مجرای بررسی دفاتر قانونی و رسیدگی به وضعیت موردنظر انجام می‌شود.

حاجی‌سلطانی در توضیح رسالت این مؤسسه در بخش بازرسی دفاتر قانونی گفت: بازرسی بیمه‌ای دفتار شرکت هااست. شرکت های دارای شناسه ملی بازرسی آنها از سوی موسسه انجام می شود.

او با اشاره به برنامه‌های مؤسسه در چشم‌انداز پنج ساله گفت: اصلاح و بروزرسانی آیین‌نامه‌ها با نگاه به بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های صادره از سوی سازمان تأمین اجتماعی، توسعه ابزارهای فناوری اطلاعات و بهبود مستمر وضعیت انجام دفاتر قانونی (با نگاه جذب حداکثری و دفع حداقلی) از عمده‌ترین برنامه‌های مدون در چشم‌انداز موردنظر است.

سعید حاجی‌سلطانی افزود: در سطح کشور ۳۰ نمایندگی مؤسسه حسابرسی امور کارفرمایان و شرکت‌های مشمول قانون تأمین اجتماعی و کار را عهده‌دارند در طول سال بر اساس ظرفیت‌های تعریف‌شده در این موسسه، به منظور اشتغال‌زایی افزون‌تر، بخشی از امور برون‌سپاری می‌شوند.

او باتأکید بر اینکه رویکرد و اقدامات تأمین اجتماعی به عنوان یک سازمان و اسناد بالادستی همواره موردتوجه مؤسسه حسابرسی‌گفت: این مؤسسه از مهم‌ترین بخش‌های سازمان در ارتباط با احقاق حقوق بیمه‌شدگان است که در سال ۱۳۷۲ مطابق با تبصره ۳۱ در راستای اجرای ماده ۴۷ قانون تأمین اجتماعی تاسیس شده است. 

مدیرعامل موسسه حسابرسی تأمین اجتماعی  با بیان اینکه نزدیک ۳۲ هزار کارگاه بالای ۵۰ نفر در کشور وجود دارد، افزود: نمایندگان حدود۹۰ درصد از این کارگاه‌ها با سازمان تأمین اجتماعی در تعامل و ارتباط هستند و سازمان باتوجه به شرایط پیش‌روی فعالیت اقتصادی بسیاری از این کارگاه‌ها تلاش دارد که بستر و شرایط مناسب‌تری برای پرداخت حق بیمه کارفرمایان و بیمه‌شدگان فراهم کند.

حاجی‌سلطانی مهم‌ترین منبع درآمدی سازمان تأمین اجتماعی را وصول حق بیمه ماهیانه از کارفرمایان خواند و در ادامه بر پوشش بیمه‌ای و گسترش چتر حمایتی و ایجاد منابع پایدار در پایداری منابع سازمان تأمین ‌اجتماعی تأکید کرد. 

وی افزود: ارتباط و تعامل دوسویه سازمان و کارفرمایان از پراهمیت‌ترین موضوعات موردنظر است و بنابراین تحکیم و تقویت این ارتباط در مجموعه‌های تحت مدیریت سازمان همواره در اولویت قرار دارد.  
مدیرعامل مؤسسه حسابرسی تأمین اجتماعی از ایجاد میز خدمت و تکریم ارباب رجوع خبر داد و گفت: در همین راستا نیز کارگروه‌های ویژه ای در کارگاه‌های بزرگ در راستای پیگیری حقوق کارفرمایان و بیمه شدگان ایجاد شده است.

کد خبر: 62107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =