رفع نیازهای گلوگاهی شستا با کمک اقتصاد دانش‌بنیان

معاون نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان شستا گفت: به‌عنوان یک بنگاه صنعتی باید از دستاوردهای فناورانه برای رشد اقتصادی استفاده کنیم چراکه اقتصاد دانش‌بنیان می‌تواند در تمام بخش‌ها به برطرف‌سازی نیازهای گلوگاهی ما کمک کند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از شستا، همایش آشنایی با مبانی و مفاهیم مدل تعالی و پیشرفت با حضور محمدرضا حمیدی، معاون نوآوری و اقتصاددانش بنیان شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، کیوان فخیمی، قائم‌مقام مرکز ملی تعالی و پیشرفت و مدیران تعالی هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه شستا برگزار شد.این کارگاه به‌منظور حضور شرکت‌های تابعه شستا در هفتمین دوره جایزه ملی تعالی و پیشرفت برگزار شد.

محمدرضا حمیدی، معاون نوآوری و اقتصاددانش بنیان شستا در سخنرانی ابتدایی این برنامه با اشاره به اهمیت فناوری در ارتقای بهره‌وری گفت: فناوری به عنوان یکی از ارکان پنجگانه تولید نقش گلوگاهی در ارتقای بهره‌وری و رشد تولید دارد. اهمیت این موضوع به قدری بالاست که از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون دشمن همواره تحریم‌های فناورانه بر ما تحمیل کرده است که البته با سیاست‌گذاری دقیق و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان بر بسیاری از آنها غلبه کرده‌ایم.

وی افزود: امروز اولویت بسیار کلیدی ما رونق تولید و ارتقا بهره‌وری است. در همین راستا و در شستا این مأموریت به معاونت نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان سپرده شده است و در تلاش هستیم با بهره‌مندی از ظرفیت‌های فناورانه کشور، حرکت رو به جلوی شستا را تسریع بخشیم. ما در شستا به‌عنوان یک بنگاه صنعتی باید از دستاوردهای فناورانه و دانش بنیان برای رشد اقتصادی استفاده کنیم. اقتصاد دانش‌بنیان می‌تواند در تمام بخش‌ها به ما در برطرف‌سازی نیازهای گلوگاهی، رونق تولید و مولدسازی دارایی‌ها کمک کند.

معاون نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان شستا ادامه داد: نقش معاونت نوآوری و اقتصاد شستا در این مقوله نقش حمایتی دارد. هر شرکتی که به‌سوی اقدامات دانش‌بنیان و فناورانه برود دست حمایت شستا در کنار او خواهد بود.

وی افزود: یکی از اثرات ارتقا و بهبود فناوری رشد بهره‌وری است. کاهش هزینه‌ها، افزایش تولید، افزایش کیفیت و تمام شاخص‌های بهره‌وری در مسئله فناوری نیز نهفته است.

حمیدی با اشاره به سند تحولی شستا گفت: با تدبیر مدیر عامل شستا، سند تحول شستا در قالب ۱۲ راهبرد کلان تدوین و اجرایی شده است که یکی از مهم‌ترین راهبردهای این سند، ارتقای بهره‌وری ناظر به روزآمدی و کارآمدی است. زمانی می‌توانیم بهره‌وری را در مجموعه افزایش دهیم که بتوانیم وضعیت موجود را به صورت دقیق شناسایی و ارزیابی کرده باشیم. با برگزاری این کارگاه و حضور در دوره‌های تعالی و پیشرفت در تلاش هستیم خود را مورد ارزیابی در مقایسه با شرکت ها و هلدینگ ها هم‌تراز قرار دهیم تا نسبت به وضعیت موجود اطلاعات کسب کرده و به‌سوی تعالی حرکت کنیم.

وی افزود: در کشور رویدادهای تعالی و پیشرفت زیادی برگزار می‌شود لکن تصمیم بر آن شد که در همکاری با مرکز تعالی و پیشرفت در هفتمین دوره جایزه ملی تعالی و پیشرفت شرکت کنیم که بالاترین نرخ مشارکت را در کشور دارد و با استفاده از ظرفیت‌های این مرکز می‌توانیم خود را با شرکت‌های مشابه مقایسه کنیم. ارتقای بهره‌وری و تعالی یک مسیر تدریجی و مستمر است که با برنامه‌ریزی، تلاش و پایش مستمر و استفاده از تجارب و مدل‌های موفق داخلی و خارجی با سرعت بالاتری می‌توان در آن حرکت کرد.

کد خبر: 62119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =