پایش توانمندی‌ اجتماعی و اقتصادی زنان سرپرست خانوار آغاز شد

مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به بهره‌مندی ۲۷۶ هزار زن سرپرست خانوار از خدمات بهزیستی از آغاز طرح پایش وضعیت توانمندی خانوارهای تحت پوشش خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، نرجس خاتون‌اسعدی با اشاره به آغاز طرح پایش وضعیت توانمندی خانوارهای تحت‌پوشش، گفت: این پایش براساس پرسشنامه استاندارد، وضعیت توانمندی هر خانوار را در ابعاد روانی، اجتماعی و اقتصادی مشخص و نتایج آن مبنای برنامه‌ریزی‌ها و مداخلات تخصصی خواهدبود.

مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور، افزود: با استفاده از نتایج پایش وضعیت توانمندی خانوارهای تحت‌پوشش توفیق دولت و بخش غیردولتی در تحقق اهداف مقوله رفاه اجتماعی کشور مضاعف و مسیر برای توانمندسازی و خروج از چرخه حمایتی هموارتر می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، یافته‌های این پرسشنامه بستر و زیربنای لازم را برای نظام سطح‌بندی خدمات فراهم می‌کند و از نظر راهبردی سیاست‌گذاران می‌توانند خدمات را بهنگام، مناسب و باکیفیت بر محور عدالت به ذی‌نفعان عرضه کنند.

اسعدی در پایان به بهره‌مندی ۲۷۶ هزار زن سرپرست خانوار از خدمات بهزیستی اشاره کرد و افزود: پرداخت مستمری ماهانه براساس بعد خانوار، پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان، بهره‌مندی از ودیعه مسکن، پرداخت کمک هزینه کار و اشتغال، معافیت سربازی برای یک فرزند ذکور، پرداخت کمک‌هزینه درمان و سلامت، پرداخت کمک هزینه تغذیه، بهره‌مندی از برنامه‌های فرهنگی در راستای اوقات فراغت، آموزش مهارت‌های فردی و اجتماعی، مداخلات مددکاری، بهره‌مندی از بیمه اجتماعی شهری و روستایی و تامین لوازم ضروری زندگی از جمله خدمات بهزیستی به زنان سرپرست خانوار تحت پوشش است.

کد خبر: 62124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =