خراسان جنوبی رتبه دوم کاهش نرخ بیکاری را کسب کرد

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری استان از ۷.۸ درصد در بهار سال گذشته به ۵.۸ درصد در بهار امسال گفت: خراسان جنوبی در این زمینه رتبه دوم کشور را کسب کرده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، جواد قناعت در نشست کارگروه تخصصی اشتغال خراسان جنوبی افزود: نرخ بیکاری استان امسال ۲ درصد کاهش یافته و خراسان جنوبی بعد از زنجان رتبه دوم را بین استان‌ها به خود اختصاص داده است.

وی متوسط نرخ بیکاری در کشور را ۸.۲ درصد اعلام کرد و گفت: همچنین نرخ مشارکت اقتصادی استان از ۳۹.۴ درصد در بهار سال گذشته به ۴۰.۱ درصد در سال جاری افزایش یافته که نشان دهنده تناسب درست و منطقی تحقق اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و افزایش نرخ مشارکت اقتصادی است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: علاوه بر راستی‌آزمایی اشتغال ایجاد شده در سطح کشور ما هم در نیمه دوم امسال و با حضور رسانه‌ها راستی‌آزمایی از اشتغال ایجاد شده در استان را خواهیم داشت.

قناعت با بیان اینکه با توجه به کم‌برخورداری خراسان جنوبی باید مسئولان دستگاه‌های اجرایی اهتمام جدی در ایجاد اشتغال داشته باشند گفت: پارسال تعهد استان ایجاد ۱۰ هزار و ۷۷۹ شغل بود که ۱۶۴ درصد تعهد اشتغال محقق شد و در این مدت رتبه دوم کشور را داشته‌ایم.

وی تعهد اشتغال استان در سال جاری را ۱۳ هزار و ۷۶۰ نفر اعلام کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون یک‌هزار و ۳۳۴ فرصت شغلی در سامانه رصد ثبت شده و حدود ۱۰ درصد تعهد اشتغال استان محقق شده است.

وی با اشاره به همدلی و همراهی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در زمینه ایجاد اشتغال گفت: تلاش شود در سال جاری مشکلات و اشکالات احتمالی سال گذشته رفع شود به عنوان مثال تعاملات بین دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل افزایش یابد.

قناعت بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی فقط از عملکرد بانک‌ها گلایه‌مند نباشند بلکه نهایت تلاش خود را برای جذب حداکثری تسهیلات اشتغالزایی از طریق تعامل با بانک‌ها به کار گیرند.

کد خبر: 62130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =