شکست حمایت ۲.۱ میلیونی بورس با سقوط ۵۶ هزار واحدی شاخص کل

بورس تهران در معاملات روز چهارشنبه «بیست و یکم تیرماه» با کاهش بیش از ۵۰ واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در پنجمین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، روند نزولی در بازار سرمایه ادامه دارد، به طوری که شاخص کل بورس امروز ۲.۶۸ درصد نسبت به روز گذشته کاهش یافت. بر این اساس، شاخص کل بورس امروز با ۵۶ هزار و ۹۴۹ واحد کاهش تا رقم دو میلیون و ۷۱ هزار واحد افت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۲۱ هزار و ۸۷۲ واحد کاهش یافت و در رقم ۷۲۴ هزار و ۷۱۶ واحد ایستاد.

در این بازار ۴۸۶ هزار معامله به ارزش ۷۴ هزار و ۶۳۶ میلیارد ریال انجام شد. طی معاملات امروز ۹۴ درصد نمادهای بورسی منفی بودند که از میان آن‌ها فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پالایش نفت اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

همچنین شاخص فرابورس نیز با ۵۸۷ واحد کاهش تا رقم ۲۷ هزار و هفت واحد افت کرد. در این بازار ۳۲۵ هزار معامله به ارزش ۷۶ هزار و ۲۰۵ میلیارد ریال انجام شد. طی معاملات فرابورس ۷۹ درصد نمادها منفی بودند که از میان آن‌ها پلیمر آریاساسول، فولاد هرمزگان جنوب و پتروشیمی تندگویان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افت ۱۰۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم به ۶.۷ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۱۲۰۰ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۴۰۲ میلیارد تومانی در صندوق های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.از سویی امروز حقوقی ها تلاش زیادی برای گرفتن فشار فروش کردند و تقریبا می‌توان گفت موفق هم بودند و اجازه ندادند، نمادی از سهم‌های بزرگ صف فروش به کار خودش پایان دهد و حتی رنج‌های مثبت هم روی برخی نمادهای تاثیرگذار مانند سایپا کشیدند.

از طرفی بعد از خریدهای سنگین حقوقی‌ها طی دو، سه روز متوالی شاهد یک برگشت در بازار سهام هستیم، بر این اساس با خریدهای چند روز گذشته حقوقی‌ها احتمال اینکه از شنبه وضعیت بورس بهتر شود، به نظر زیاد است، حال این بهبود تا کجا ادامه خواهد داشت، موضوعی است که با رصد معاملات روزهای آینده، بهتر می‌توان تشخیص داد. موضوعی که در حال حاضر بر روی تابلوهای معاملاتی مشهود بوده، این نکته است که فشار فروش فروشنده‌ها در اینجای بازار تخلیه شده و اگر خبر منفی قابل‌توجه‌ای مخابره نشود، بورس حداقل یک نوسان مثبت را تجربه خواهد کرد.

کد خبر: 62139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =