پرداخت ماهانه ۱۷۰ میلیارد تومان به بازنشستگان تامین‌اجتماعی ایلام

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان ایلام گفت: در سال جاری ماهانه ۱۷۰ میلیارد تومان حقوق به بازنشستگان پرداخت می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان ایلام، علی‌اشرف تابانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه کارگاه‌های تولیدی خط مقدم در اقتصاد هستند و بازدید و بررسی مشکلات در اولویت کار سازمان تامین اجتماعی قرار دارد، بیان کرد: در یکسال گذشته افزایش تعداد کارگاه‌های فعال سه درصد رشد داشته است و تعداد کارگاه‌های فعال در استان هشت هزار و ۲۵۰ مورد است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۱ شعبه تامین‌اجتماعی در شهرستان های ایلام فعال است و در این شعبه‌ها تعداد۲۵۴ پرسنل به بیمه‌شدگان خدمات ارائه می‌کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام با بیان اینکه ماهانه ۱۷۰ میلیارد تومان به صورت ماهانه حقوق به بازنشستگان پرداخت خواهد شد، گفت: در سال ۱۴۰۰ ماهانه ۱۳۰ میلیارد تومان به بازنشستگان پرداخت شد.

تابانی با تاکید بر اینکه سازمان تامین‌اجتماعی بدون پرداخت حق بیمه قادر به خدمات نیست و برخی از دستگاه‌ها در پرداخت حق بیمه کوتاهی می‌کنند اضافه کرد: دستگاه‌های دولتی این استان حدود ۶۰۰ میلیارد تومان تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به بیمه تامین اجتماعی بدهی دارند و بیشترین بدهی این سازمان مربوط به شهرداری‌های استان است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارگاه‌های زیر ۱۰۰ نفر، ادامه داد: این طرح با رویکرد جدیدی برای مشکلات بیمه‌ای کارگاه زیر ۱۰۰ نفر در استان همزمان با سراسر کشور اجرا شد و در این طرح در صورت پرداخت اصل بدهی،مشمول ۱۰۰ درصد بخشودگی می‌شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام بیان کرد: تعداد ۶۰۰ نفر در سال ۱۴۰۰ کمک هزینه ازدواج تامین اجتماعی را دریافت کردند، که این تعداد در سال ۱۴۰۱ به ۷۳۹ نفر رسیده است.

تابانی با بیان اینکه ۵۲ درصد جمعیت استان ایلام تحت پوشش تامین‌اجتماعی قرار دارند، گفت: ضریب پوشش بیمه‌ای افراد تحت پوشش به کل جمعیت استان در سال جاری نسبت به سال گذشته دو درصد افزایش یافته است.

کد خبر: 62181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =