صدور ۹۸ درصدی نسخ پزشکی تامین‌اجتماعی خراسان رضوی به صورت الکترونیک

مدیر درمان اداره‌ کل تامین‌اجتماعی خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۹۸ درصد نسخ پزشکان طرف قرارداد با تامین‌اجتماعی استان به صورت الکترونیک صادر می شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، علی رضازاده با بیان اینکه تنها حدود ۲ درصد نسخه‌های پزشکی تامین اجتماعی خراسان رضوی به دلایلی مانند قطعی اینترنت یا برق دستی نوشته می شوند گفت: سه سال از اجرای طرح نسخه الکترونیکی گذشته است. این طرح نشیب و فرازهای فراوانی را داشته است، اما خوشبختانه با همکاری و همراهی خوب پزشکان موفقیت در اجرا کسب شده است.

وی گفت: پزشکان و درمانگرها در قالب نسخ الکترونیکی می‌توانند نسخه‌های خود را بدون استفاده از کاغذ بوسیله سیستم ثبت کنند که این نسخه از طریق اینترنت برای استفاده در سایر فرآیندهای درمان مانند داروخانه، آزمایشگاه و رادیولوژی به اشتراک گذاشته می‌شود. ‌

رضازاده از صدور تعداد ۲۴ میلیون و ۱۷۴ هزار و ۶۴۷ مورد نسخه در مجموعه‌های زیر پوشش تامین‌اجتماعی اعم از پزشکی و دندانپزشکی در سال گذشته خبر داد و گفت: به طور میانگین ماهیانه دو میلیون نسخه توسط همکاران پزشک طرف قرارداد با تامین اجتماعی خراسان رضوی نوشته می‌شود.

مدیر درمان اداره‌ کل تامین اجتماعی خراسان رضوی همچنین افزود: سال گذشته در مراکز ملکی تامین‌اجتماعی سه میلیون و ۲۰۰ هزار ویزیت به متقاضیان ارائه شده است که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ معادل ۱۲.۵ درصد رشد دارد. خدمات بستری در سال گذشته نیز به ۴۶ هزار نفر با ۷.۶ درصد رشد نسبت به سال قبل از آن ارائه شده است.

حذف کاغذ و صرفه جویی‌های حاصله از این طریق، امکان ثبت شرح حال و سابقه بیمار، پیشگیری از ارائه داروی اشتباهی به بیمار به علت ناخوانا بودن خط و امکان دریافت اقلام یک نسخه از داروخانه‌های مختلف با پوشش بیمه‌ای از جمله مزایای نسخه الکترونیکی معرفی شده است.

هم اکنون سه میلیون و ۱۲۶ هزار و ۲۲۰ نفر بیمه‌شدگان اصلی و تبعی در خراسان رضوی زیر پوشش تامین‌اجتماعی استان قرار دارند که خدمات درمانی ارائه شده به آنان در قالب درمان مستقیم از طریق مراکز درمانی ملکی به صورت رایگان و غیر مستقیم از طریق مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه ارائه می شود.

تامین اجتماعی خراسان رضوی دارای ۲۱ بیمارستان و مرکز درمانی است که بیمارستان‌های زیر پوشش این نهاد در مشهد و تربت حیدریه فعالیت می‌کنند.

کد خبر: 62217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =