بورس کانال ۲ دو میلیون واحدی را نیز از دست داد

 بورس تهران در معاملات روز دوشنبه «بیست و ششم تیرماه» با کاهش نردیک به ۶۵ واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در سومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری روند نزولی بازار سرمایه همچنان ادامه یافت، به طوریکه شاخص کل بورس با ۶۴ هزار و ۶۶۳ واحد کاهش تا رقم یک میلیون و ۹۵۶ هزار واحد افت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۲۰ هزار و ۷۲۳ واحد کاهش یافت و در رقم ۶۸۷ هزار و ۷۵۳ واحد ایستاد

از سویی. در این بازار ۴۴۴ هزار معامله به ارزش ۵۷ هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

همچنین امروز شاخص فرابورس نیز کانال ۲۶ هزار واحد را از دست داد و با ۶۷۲ واحد کاهش در رقم ۲۵ هزار و ۸۵۰ واحد ایستاد. در این بازار ۲۹۷ هزار معامله به ارزش ۲۴۸۱ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای پلیمر آریاساسول، سرمایه‌ گذاری مالی سپهر صادرات و سنگ آهن گوهرزمین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با رشد ۱۱۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۵.۹ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۱۱۲۱ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز منفی ۲۴۲ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

خریدهای سنگین حقوقی‌ها در تقریبا یک هفته کاری گذشته بالاخره به نظر آخرین فروشنده‌ها را هم از میدان به در کرد و با رنج‌های مثبت آخر وقت، حداقل فردا نیمه اول به نظر می‌رسد روز خوبی برای بورس خواهد بود، رشد خوب ارزش معاملات در کنار خروج پول‌های حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت بر این موضوع صحه می‌گذارد. حال باید دید در روزهای پیش‌رو بورس چه سمت و سویی پیدا خواهد کرد؟

کد خبر: 62294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =