افزایش ۵ هزار نفری آمار بازنشستگان استان مرکزی

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان مرکزی از افزایش ۵ هزار نفری آمار بازنشستگان استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان مرکزی، علیرضا حسینی با بیان اینکه در سال گذشته پنج هزار نفر به آمار بازنشستگان استان اضافه شده است گفت: در نتیجه این افزایش، جمعیت بازنشستگان به ۷۰ هزار و ۲۲۱ نفر رسیده است ولی در این مدت نیروی کار جدید جایگزین این تعداد بازنشسته شده است.

حسینی گفت: مقرری‌بگیران بیمه بیکاری طی دو سال اخیر سیر نزولی داشته است به طوری که امسال تعداد آنان به سه هزار و ۱۷۵ نفر رسیده است و آمار بیمه‌شدگان فراگیر به ۳۹ هزار و ۴۰۶ نفر رسیده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۲۰ درصدی داشته است. آمار مستمری‌بگیران نیز در اردیبهشت ماه سال جدید از ۱۰۶ هزار نفر فراتر رفته و روندی صعودی به خود گرفته است.

وی با بیان اینکه تعداد کارگاه‌های فعال استان در اریبهشت ماه امسال به ۲۳ هزار و ۵۲۶ رسیده که ۲.۵ درصد افزایش داشته است، اضافه کرد: تقسیط بدهی کارفرمایان و بخشودگی جرائم از ابتدای خردادماه تا ۳۱ مردادماه برای کارفرمایانی که نیروی انسانی خود را نسبت به لیست اسفندماه حفظ کرده یا افزایش دهند اجرایی می‌شود و کارفرمایان می‌توانند از بخشودگی ۱۰۰ درصدی یا تقسیط بدهی بهره‌مند شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی حمایت میدانی از صنایع و پیگیری مشکلات کارفرمایان، رسیدگی منصفانه به اعتراضات کارفرمایان نسبت به مسئله بدهی از جمله حمایت‌های سازمان از حوزه تولید برشمرد و افزود: میزان بدهی کارفرمایان استان مرکزی به صورت قطعی بالغ بر ۸۶۷ میلیارد تومان است که البته این رقم نسبت به سال ۹۹ که بیش از هزار میلیارد تومان بوده، کاهش یافته است.

حسینی افزود: ۳۵۰ میلیارد تومان از رقم بدهی تقسیط شده و مابقی در حال پیگیری است.

کد خبر: 62304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =