۴۰۰۰ واحد مسکن جدید برای معلولان کشور احداث می شود

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: با پایان واگذاری چهارده هزارمین واحد مسکونی به خانواده‌های دارای حداقل ۲ عضو معلول، کار احداث چهار هزار واحد مسکونی دیگر برای این خانواده‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا،علی‌محمد قادری در آیین واگذاری ۸۲ واحد مسکونی در استان کرمانشاه به افراد و خانواده های دارای فرزند معلول که با حضور رییس بنیاد مستضعفان، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استاندار کرمانشاه برگزار شد، افزود: سازمان بهزیستی ۱۶۱ ماموریت اجتماعی و حاکمیتی را در زمینه های مختلف برعهده دارد.

او افزود: در این راستا با همکاری بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، مجمع خیران و دیگر نهادها، ۱۴ هزار واحد مسکونی در طی چند سال اخیر در سطح کشور احداث و به خانواده های دارای فرزند معلول واگذار شد.

رییس سازمان بهزیستی کشور با قدردانی از کمک های بنیاد مستضعفان در مشارکت در احداث این واحدهای مسکونی معلولان ادامه داد: این بنیاد برای احداث این ۱۴ هزار واحد مسکونی یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان در طی چهار سال به سازمان بهزیستی کمک کرده است.

قادری با بیان اینکه موضوع مسکن در کنار معیشت و اشتغال یکی از سه راهبرد اصلی بهزیستی است که به عنوان زیرساخت خانواده های امروز در جامعه مطرح می شود. تاکید کرد: سازمان بهزیستی در این سالها تلاش کرده با اهتمام و ارتباط برقرار کردن با دستگاه های مختلف، پلتفرم جامعی را تدوین کند که هر فردی که خدمت گیرنده بهزیستی می شود به راحتی می تواند در مدار خدمت خود، موضوع مسکن را پیگیری نماید.

احداث سالانه ۱۵۰۰ واحد مسکن برای معلولان

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این آیین گفت: این بنیاد به طور متوسط سالانه یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی را در کشور احداث و آماده واگذاری به خانواده های دارای فرزند معلول کرده است.

اکبر نیکزاد با بیان اینکه داشتن مسکن برای مددجویان بهزیستی به ویژه خانواده هایی که دارای فرزند معلول هستند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، افزود: این بنیاد در خصوص اجرای مسکن برای خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر که یکی از تعهدات بنیاد مسکن در تفاهم با وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، سازمان بهزیستی و انجمن خیرین مسکن‌ساز است توانست بخوبی به وظایف خود عمل کند.

او اضافه کرد: در همین راستا این بنیاد توانست امروز چهارده هزارمین واحد مسکونی ساخته شده را در کشور به این خانواده ها واگذار کند.

در آیین واگذاری چهارده هزارمین واحد مسکونی ویژه خانوده های دارای حداقل ۲ معلول، ۸۲ واحد مسکونی در قالب ۲ مجتمع مسکونی در منطقه فدک شهر کرمانشاه به این خانوده ها واگذار شد.

کد خبر: 62325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =