افتتاح مرکز نگهداری شبانه‌روزی بیماران روانی مزمن در استان مرکزی

به مناسبت هفته بهزیستی، مرکز نگهداری شبانه‌روزی بیماران روانی مزمن در استان مرکزی، با حضور مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور و هیات همراه، مدیرکل بهزیستی استان مرکزی و معاونان افتتاح شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از اداره کل بهزیستی استان مرکزی، محمود حسین‌آبادی، مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در این مراسم ضمن گرامیداشت چهل و سومین سالروز تاسیس سازمان بهزیستی گفت: امسال از ۲۴ لغایت ۳۰ تیرماه به عنوان هفته بهزیستی با شعار «برای مردم ، برای به زیستن» است و هفته بهزیستی بهترین زمان برای ارائه دستاوردها و خدمات ارائه شده به جامعه هدف وآگاه‌سازی عموم مردم است.

وی افزود : در استان مرکزی با افتتاحیه امروز ، ۴ مرکز شبانه‌روزی مراقبتی بیماران روانی مزمن فعالیت دارند که خدمات مراقبتی و توانبخشی به بیماران این جامعه هدف ارائه می‌دهند.

حسین آبادی با بیان اینکه این مرکزحدودا ۳۵۰ متر مساحت دارد و ظرفیت آن ۷۰ نفر است که در حال حاضر ۱۹ بیمار در آن نگهداری می‌شود گفت: ۷ نفر نیروی متخصص و ۳ نفر غیرمتخصص در این مرکز مشغول به کار شدند که کارکنان مرکز متشکل از متخصص اعصاب و روان، دکتر عمومی، روانشناس، پرستار، مددکار و کاردرمان ،مراقب، مسئول فنی، صاحب امتیاز و آشپز هستند.

منوچهر کاظمی، معاون امور توانبخشی بهزیستی استان مرکزی نیز در این مراسم افزود: طبق نیازسنجی و بررسی‌های به عمل آمده، استان مرکزی به ویژه شهر اراک نیازمند چنین مرکزی بوده است که با مشارکت بخش خصوصی تیمی قوی، پرتوان و متخصص، این مسئولیت را به عهده گرفته‌اند و فعالیت تخصصی در این حوزه را آغاز کرده‌اند.

کد خبر: 62345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =