نمادهای «شستا» و «تاپیکو» بیشتر تاثیر مثبت را بر روی بورس گذاشتند

بورس تهران در معاملات روز چهارشنبه «بیست و هشتم تیرماه» با رشد بیش از ۴۳ واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در پنجمین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، درحالیکه روند حرکت شاخص کل بورس در ساعات ابتدایی معاملات صعودی بود و تا محدوده دو میلیون و ۲۶ هزار واحد صعود کرد، در ساعات پایانی از سرعت این صعود کاسته شد و در رقم دو میلیون و ۱۶ هزار واحد ایستاد. از سویی شاخص کل بورس امروز با ۱۶ هزار و ۶۶۱ واحد دوباره وارد کانال دو میلیون واحد شد و در رقم دو میلیون و ۱۶ هزار واحد ایستاد.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با صعودی ۹۳۵۷ واحدی در رقم ۷۱۲ هزار و ۵۳۹ واحد ایستاد. در این بازار ۴۶۳ هزار معامله به ارزش ۵۵ هزار و ۳۱۸ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس نیز با ۲۶۹ واحد افزایش به کانال ۲۶ هزار واحد بازگشت و در رقم ۲۶ هزار و ۶۵۶ واحد ایستاد. در این بازار ۳۳۸ هزار معامله به ارزش ۵۱ هزار و ۱۳۷ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای ایران خودرو دیزل، فولاد هرمزگان جنوب و پتروشیمی تندگویان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته به نظر می‌رسد به طور کلی سال ۱۴۰۲ سالی پر نوسان برای بازار سرمایه باشد، از سویی پیش‌بینی دقیق آن کار چندان آسانی نیست. با وجود نوسانات و ریزش‌هایی که از نیمه اردیبهشت ماه در بازار آغاز شد، می‌توان شاهد نشانه‌های خوش‌بینی در بازار بود، گرچه همچنان در بازار شاهد تغییر نرخ خوراک و وضعیت نرخ ارز در بازار هستیم و هنوز هم ابهاماتی در سایر گروه‌ها وجود دارد اما با توجه به این مسایل باید به آینده این بازار امیدوار بود

آن چیزی که مقداری باید مورد توجه قرار گیرد حجم و ارزش معاملات است که اکنون تحت تأثیر فرسایشی شدن شرایط قرار گرفته است. از سوی دیگر همه بازارهای موازی از جمله مسکن، ارز و طلا نیز در حالت کم نوسان یا به اصطلاح رنج قرار گرفته‌اند و فعالان و سوداگران این بازارها در بلاتکلیفی و تردید به سر می‌برند، بنابراین این امیدواری وجود دارد که با کوچکترین خبر مثبت و یا اقبال مجدد سرمایه گذاران به بازار سهام، با توجه به قیمت سهم‌ها که در نقطه‌ای از ارزندگی قرار دارند، رشد بازار سهام رقم بخورد.

همچنین توجه به شرایط فعلی بازار سرمایه و در صورت عدم وجود ریسک‌های سیستماتیک جدید و نیز وجود محدودیت‌هایی از جمله مالیات تراکنش و مالیات بر عایدی بر سرمایه در بازارهای موازی، بازار سرمایه را باید مکان بهتری برای سرمایه‌گذاری دانست، چراکه با توجه به ابزارهای متنوع از صندوق‌های درآمد ثابت با پرداخت سود ماهیانه تا معاملات آپشن انواع سلایق و ذائقه‌های ریسک را در این فضا می‌توان پوشش داد.

چراکه حتی ابزاری چون صندوق در آمد ثابت صدور و ابطالی جذابیت بیشتری از حیث شرایط و نرخ نسبت به سپرده‌های بانکی دارد چه برسد به ابزارهایی مانند اختیار معامله که می تواند در صورت اجرای استراتژی های معاملاتی سودهای جذابی را نصیب سرمایه‌گذاران کند.

کد خبر: 62350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =