بیش از ۱۵۰ هزار کردستانی تحت پوشش بهزیستی استان

مدیرکل بهزیستی کردستان در مراسم اهدای ویلچر به معلولان استان گفت: ۱۵۴ هزار و ۱۴۲ نفر کردستانی تحت پوشش بهزیستی استان بوده و از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از تسنیم، آئین واگذاری ویلچر به افراد دارای معلولیت در استان کردستان ظهر امروز به همت دو خیر سنندجی و با همکاری بهزیستی استان در سالن آزادی این شهر برگزار شد.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در این مراسم ضمن قدردانی از کمک خیرخواهانه این خیرین نیکوکار، گفت: خوشبختانه مردم دیندار کردستان با اتکا به ارزش‌های معنوی، همواره پیشتاز امور خیرخواهانه و نوع‌دوستی در کشور هستند.

وی کمک به همنوعان را تجلی واقعی انسانیت دانست و گفت: کردستانی‌ها علی‌رغم مشکلات زیاد، اما در همه کارهای خیر مشارکت و همکاری کرده و برادری و همکاری خود را ثابت کرده‌اند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه دولت نگاه ویژه‌ای به مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی داشته و تمام توان خود را برای رفع مشکلات و بهبود معیشت زندگی آنان را به‌کار خواهد گرفت، افزود: در سفر روز چهارشنبه رئیس بنیاد مستضعفان به کردستان، ۱۰ میلیارد تومان به مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان کمک شد که این بیانگر جایگاه والای ویژه معلولان در نظام اسلامی است.

وی بیان کرد: دولت برای مناسب سازی فضای شهری و رمپ ادارات دولتی در استان به مدیران دستگاه‌های اجرایی دستور داده تا در فرایند صدور و تأیید نقشه‌های ساخت و ساز مکان دولتی، خدماتی و عمران شهری الزامات جامعه ارزشمند معلولان را مد نظر قرار دهند.

زارعی‌کوشا یادآور شد: باید همه مسئولان در برابر قشر معلولان احساس مسئولیت کرده و وظایفشان را به نحو احسن انجام دهند.

حسین رسولی، مدیرکل بهزیستی استان کردستان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه ۱۵۴ هزار و ۱۴۲ نفر کردستانی تحت پوشش بهزیستی و از خدمات این نهاد بهره‌مندند، گفت: ۳۹ هزار و ۴۵ نفر از این افراد را جامعه معلولان تشکیل می‌دهند که از این تعداد ۱۳ هزار و ۷۵۳ نفر معلول جسمی حرکتی، هشت هزار و ۳۸۴ نفر ذهنی، چهارهزار و ۸۲۶ نفر ناشنوا، چهار هزار و۵۸۶ نفر نابینا، سه هزار و ۷۸۷ نفر روانی مزمن و سه هزار و ۷۰۹ نفر گفتاری هستند.

وی به تعداد معلولان بر حسب شدت معلولیت اشاره کرد و افزود: از جمعیت ۳۱ هزار و ۲۱۹ نفری؛ ۱۳ هزار و ۱۱۹ نفر شدید، ۹ هزار و ۸۳۲ نفر متوسط، ۶ هزار و ۳۷۵ خفیف، یک هزار و۲۷۵ خیلی شدید، و ۶۱۸ نفر فاقد معلولیت هستند. از این تعداد ۲۴ هزار و ۱۳۸ نفر معلول مستمری‌بگیر، ۱۰۰ نفر پشت نوبت دریافت مستمری و۶ هزار و ۹۸۱ نفر غیرمستمری‌بگیر بوده و تفاوت عددی معلولیت به دلیل چند معلولیتی بودن است.

رسولی استفاده از ظرفیت‌های مشارکتی مردم برای توانمندسازی جامعه هدف را از برنامه‌های اولویت‌دار بهزیستی ذکر کرد و یادآور شد: سال گذشته مستمری افراد تحت پوشش این نهاد حمایتی ۵۶ درصد افزایش یافت و این به منزله نگاه مثبت دولت به این قشر عزیز است.

۵۰ عدد از این ویلچرها معمولی و ۵۰ عدد آن برقی بود که خیرین اهداکننده هدف از این اقدام را تنها به خاطر رضای خدا و رفع مشکلات معلولان کردستانی ذکر کردند.

کد خبر: 62396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =