زهر فروشندگان در بورس گرفته شد

 بورس تهران در معاملات روز یکشنبه «اول مرداد ماه با افت بیش از ۶ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در دومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس که توانسته بود در ساعات میانی معاملات روندی صعودی به خود بگیرد، در ساعات پایانی دوباره روندی نزولی به خود گرفت. بر این اساس امروز شاخص کل بورس با ۶.۱۱۹ واحد کاهش تا رقم یک میلیون و ۹۷۶ هزار واحد افت کرد.

از سویی شاخص کل با معیار هم‌وزن با ۲۰۶۰ واحد افزایش در رقم ۷۰۲ هزار واحد ایستاد. در این بازار ۳۱۱ هزار معامله به ارزش ۴۲ هزار و ۹۱۲ میلیارد ریال انجام شد. از سویی نمادهای پالایش نفت بندرعباس، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پالایش نفت تهران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

همچنین روز جاری شاخص فرابورس با ۸۶ واحد افزایش در رقم ۲۶ هزار و ۴۳۶ واحد ایستاد. در این بازار ۲۱۰ هزار معامله انجام شد که ۲۷ هزار و ۸۱۶ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای پالایش نفت لاوان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و سنگ آهن گهر زمین و پتروشیمی تندگویان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افت ۵۰۰ میلیارد تومانی، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۳.۴ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۱۸۵ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۲۳۰ میلیارد تومانی در صندوق های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

پس از صف فروش‌های دیروز روی نمادهای باز پالایشی امروز در ابتدای بازار این صف فروش ها جم شد و زهر فروشندگان تا حدود زیادی گرفته شد، ولی با باز شدن نماد شبندر و منفی ۱۱ خوردن آن، نمادهای پالایشی فشار فروش گرفتند و این فشار فروش به بقیه بازار هم سرایت کرد، هرچند فروشندگان به نظر دیگر توان زیادی ندارند، اما به نظر خریداران منتظر بازگشایی تمام نمادهای بزرگ و تاثیر گذار بر بازار هستند تا بعد از آن شرایط بازار رو بسنجند. امروز تعدادی زیادی از نمادها باز شد و فردا هم با باز شدن بقیه نمادها کم کم بازار به روال طبیعی خودش برخواهد گشت.

کد خبر: 62449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =