تحویل بیش از ۱۴۰۰ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی آذربایجان شرقی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: ۱۴۱۳ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی آذربایجان شرقی ساخته و تحویل داده شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل ازروابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی، فرگل صحاف در نشست خبری خود با اصحاب رسانه آذربایجان شرقی به مناسبت هفته گرامیداشت بهزیستی، با بیان این که اداره بهزیستی متولی اصلی سلامت اجتماعی در کشور است، گفت: سازمان بهزیستی نه تنها با جامعه هدف خود بلکه با کل جامعه در ارتباط بوده و وظیفه اصلی آن حفظ سلامت اجتماعی است.

وی افزود: با نگاه در کارنامه ۲۳ ماهه دولت سیزدهم شاهد جهش‌هایی در شمای کلی سازمان هستیم؛ از این جهش‌ها می توان به تحویل ۱۴۱۳ واحد مسکونی به مددجویان، اراده تسهیلات در راستای اشتغال و تثبیت شغلی ۱۷ هزار و ۶۰۴ نفر و صدور ۱۲۷ مورد پروانه کسب برای این افراد اشاره کرد.

صحاف با اشاره به حمایت‌های بیمه‌ای مددجویان بیان کرد: طی یک سال گذشته بیمه کارفرمایی و خویش‌فرمایی برای یک هزار و ۲۱۱ نفر، بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی معلولان سه هزار و ۱۴ نفر و کمک هزینه ارتقای کارایی معلولان ۴۹۵ نفر و کاریابی برای ۴۲۰ نفر از معلولان فراهم شده است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه سند ملی سالمندان تدوین و دبیرخانه شورای سالمندان در آذربایجان شرقی تشکیل شده است گفت: ۷۴.۵ درصد کل سالمندان استان معادل ۲۸ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی هستند و در ۹ مرکز بهزیستی ۴۴۰ نفر سالمند بالای ۶۰ سال معادل ۱.۵ رصد از سالمندان تحت پوشش نگهداری می‌شوند.

اجرای طرح ۲۰۲۰ در مناطق محروم آذربایجان شرقی

صحاف از اجرای طرح ۲۰۲۰ در مناطق محروم خبر داد و افزود: این طرح به کمک بهزیستی، هلال‌احمر، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در محله‌های محروم و کم‌برخوردار اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: شناسایی محلات، برگزاری کلاس‌های توانمندسازی، اجرای طرح‌های غنی‌سازی اوقات فراغت، برگزاری مسابقات ورزشی از جمله برنامه‌های این طرح است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی میزان جذب مشارکت‌های مردمی را طی یک سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: مشارکت‌های مردمی به صورت نقدی، غیرنقدی و خدماتی به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است که به بهره‌مندی از ظرفیت کلیه مراکز دولتی و ۱۸۷ مؤسسه خیریه دارای مجوز از بهزیستی جذب شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه ۱۶۶ مرکز مثبت زندگی در آذربایجان شرقی فعالیت می‌کند، گفت: شاخص بازدید از منزل مددجویان یک هزار و ۶۹۴ بازدید به ازای هر مرکز بود که آذربایجان شرقی بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

نگهداری ۶۳ کودک کار در مراکز نگهداری شبانه‌روزی بهزیستی آذربایجان شرقی

صحاف در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ساماندهی و رسیدگی به معضل کودکان خیابانی، تابع سیاست‌های مشخصی است و نهادهای مختلف در این باره، عهده‌دار وظایف مشخص هستند.

وی بیان کرد: بهزیستی درباره بحث تکدی‌گری، وظیفه‌ای بر عهده ندارد اما در مورد کودکان کار، تکالیف و وظایفی را بر عهده داریم که با همکاری بخش‌های مختلف، از جمله شهرداری تبریز پیگیری می‌کنیم.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی یادآور شد: طبق تفاهم‌نامه، شهرداری تبریز جمع‌آوری کودکان کار را بر عهده دارد و بهزیستی نیز بحث‌های سامان‌دهی و رسیدگی‌های بعدی را پیگیری می‌کند بر این اساس هم‌اکنون ۶۳ کودک در مراکز نگهداری شبانه‌روزی نگهداری می‌شود.

کد خبر: 62462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =