بورس در سه راهی؛ ریزش، تعادل یا صعود

بورس تهران در معاملات روز سه‌شنبه «سوم مردادماه» شاخص کل بورس با رشد بیش از ۳ واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در چهارمین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس درحالی دوباره به کانال دو میلیون واحد بازگشت که در ساعات میانی معاملات توانسته بود تا رقم دو میلیون و ۱۰ هزار واحد نیز افزایش یابد، اما در ساعات پایانی از سرعت صعود شاخص کل کاسته شد. بر این اساس امروز شاخص کل بورس با ۳.۴۳۹ واحد افزایش در رقم دو میلیون و یک هزار واحد ایستاد.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۱.۲۵۱ واحد افزایش یافت و رقم ۷۱۰ هزار و ۷۹۳ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۳۶۶ هزار معامله به ارزش ۵۰ هزار و ۲۱۷ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای پالایش نفت اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مخابرات ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

از سویی روز جاری شاخص فرابورس با ۵۸ واحد کاهش در رقم ۲۶ هزار و ۶۳۶ میلیارد ریال ایستاد. معامله‌گران این بازار ۲۴۶ هزار معامله به ارزش ۲۶ هزار و ۷۰۸ میلیارد ریال انجام دادند و نمادهای ایران خودرو دیزل و بهمن دیزل نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و بانک دی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با رشد ۸۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۴.۶ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۲۳۲ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۱۱۷ میلیارد توامنی در صندوق‌های درآمد ثبت کردند.

با بازگشایی نمادهای خودرو و شپنا تقریبا همه سهم های بزرگ بازار بورسی به مدار معاملات برگشتند و منفی‌های این دو سهم هم امروز توسط بازار تجربه شد و دیگر از این نظر خیال فعالان بازار سهام راحت شد. از طرفی ادامه رشد ارزش معاملات روی تابلوهای معاملاتی با وجود منفی شدن بازار در نیمه دوم معاملات، اتفاق مثبتی است که با ادامه‌اش می‌تواند شرایط بورس را بهتر کند.

به نظر می‌رسد بازار سهام در این حوالی تعادل خود را حفظ خواهد کرد و اگر خبر مثبتی مخابره شود، بازار می‌تواند بالا برود. اما شکستن شدن کف حمایتی فعلی به نظر کمی دور از ذهن است.

کد خبر: 62523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =