سیستان و بلوچستان، استان پیشتاز در صحت‌سنجی آمار اشتغال

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس اعلام معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت متبوع، این استان جزو استان‌های پیشتاز در موضوع صحت‌سنجی آمار ثبت شده در سامانه رصد است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، خلیل احمد سلامی افزود: حدود ۵۰ درصد از آمار نظارت‌شده سیستان و بلوچستان در سامانه رصد تاکنون صحت‌سنجی شده است. رسیدن به این آمار باعث شده است این استان در کنار استان‌های لرستان و هرمزگان در زمره استان‌های پیشتاز در امر صحت‌سنجی اشتغال ایجادی قرار گیرد.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان ادامه داد: پایش و نظارت بر اشتغال یکی از مهمترین شاخص‌های نظارت بر مشاغل ایجاد شده است و ارائه خدمات اشتغال شامل اطلاع‌رسانی، شناسایی، مشاوره، آموزش، تامین مالی، تأمین فناوری، تأمین زیرساخت، صدور مجوز، ترویج و فرهنگ‌سازی است که توسط دستگاه‌های اجرایی در سامانه ای بنام "رصد اشتغال" ثبت و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

سلامی گفت: درخصوص آمار اشتغال آنچه که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام می‌شود، قابل صحت‌سنجی و راستی‌آزمایی است.

وی افزود: صحت‌سنجی آمار اشتغال ایجادی در سامانه رصد به این شکل صورت می‌گیرد که وقتی کد ملی‌ فردی وارد سامانه می‌شود، بر اساس آن مشخص می‌شود که اشتغال به کار دارد و در کارگاهی مشغول کار شده یا تسهیلاتی به وی پرداخت شده است. بنابراین بلافاصله از طریق پیامک برایشان پیام ارسال می‌شود که چنین گزارشی به ما رسیده است آیا صحت دارد یا خیر؟

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: مرحله بعد به صورت تلفنی صحت‌سنجی می شود و در مرحله آخر نظارت میدانی است که این روش از طریق ستاد وزارتخانه انجام می‌شود.

سلامی گفت: پایش اشتغال بحث اصلی امروز است و بطور طبیعی برای سیاست‌گذاری در زمینه ایجاد اشتغال به آمار دقیق و واقعی نیازمندیم.

کد خبر: 62525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =