بهره‌برداری از ۱۴ طرح مهارتی در استان قزوین

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین گفت: ۱۴ طرح مهارتی با ۸۰ میلیارد ریال اعتبار در استان، تکمیل یا تجهیز و آماده افتتاح شده است که در هفته ملی مهارت از آنها بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، علی طاهرخانی، در نشست با خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان قزوین افزود: کارگاه تعمیر خودروهای دوگانه سوز، مرکز آموزش مهارتی سرباز، کارگاه آموزش کشت گلخانه ای، مرکز مهارت آشپزی خواهران، کارگاه دروگری و مانیتورنگ مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای از جمله این طرح‌ها به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه ۶ تا ۱۳ مرداد ماه هفته ملی مهارت و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نام‌گذاری شده است، بیان کرد: این ایام فرصت مناسبی برای تبیین اهمیت مهارت و ترویج فرهنگ کارآموزی و مهارت آموزی است.

این مسول در ادامه با اشاره به اجرای طرح ملی "تابستانه مهارت" در قزوین گفت: این طرح با هدف تقویت فرهنگ مهارت‌آموزی در بین نسل جدید برای نخستین بار با مشارکت هفت دستگاه مختلف اجرایی در حال برگزاری است.

سرپرست آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین افزود: نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ ساله امکان حضور در دوره‌های آموزشی این طرح را که شامل ۷۹ حرفه می‌شود را دارا هستند.

طاهرخانی همچنین یادآور شد: کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی، آموزش و پرورش و بسیج سازندگی از جمله دستگاه‌هایی هستند که در این طرح با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای همکاری می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی به شکل رایگان به اقشار مختلف جامعه ارائه می شود افزود: این آموزش‌ها برای ۱۸ گروه هدف برگزار می‌شوند که از جمله آنها می‌توان به افراد آسیب‌دیده اجتماعی، سربازان، زندانیان، معلولان، دانشگاهیان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، خانوارهای روستایی و کودکان کار و شاغلین بنگاه‌های اقتصادی اشاره کرد.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین در ادامه از برگزاری یک میلیون و ۲۳۴ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی به متقاضیان خبر داد و گفت: این میزان آموزش در قالب ۷۶۸ نفر دوره برگزار شده است.

کد خبر: 62528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =