اشتغال ۶۲ درصد از مهارت‌آموزان فنی و حرفه‌ای در استان بوشهر

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از اشتغال ۶۲ درصد از مهارت‌آموزان فنی و حرفه‌ای در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالمجید دراهکی به مناسبت هفته ملی مهارت (۶ تا ۱۲مرداد) بیان کرد: براساس رصد اشتغال انجام شده ۶۲ درصد از افراد متقاضی شغل مهارت دیده در این استان مشغول به کار شده‌اند این درحالی است که این آمار در کشور ۵۴ درصد است.

وی افزود: باتوجه به رقم قابل توجه اشتغال افراد متقاضی شغل مهارت دیده در استان، اما همچنان مهمترین چالش این مجموعه استقبال نکردن جوانان از آموزش‌های مهارتی اشتغال محور است.

دراهکی گفت: با وجود تلاش‌های انجام شده در بحث توسعه زیرساخت‌های آموزشی و فرهنگ سازی در مورد اهمیت ارائه آموزش‌های مهارتی در استان، اما گرایش جوانان همچنان به سمت آموزش‌های تئوری دانشگاهی است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر تامین تجهیزات مورد نیاز در کارگاه‌ها را از دیگر چالش‌های این استان بیان کرد و گفت: هر چند سالانه ۱۵ میلیارد تومان تجهیزات برای کارگاه‌های فنی وحرفه‌ای استان خریداری می‌شود اما باتوجه به نرخ بالای تورم و استهلاک بالای تجهیزات به دلیل گرما و رطوبت هنوز در این بخش به درجه مطلوب نرسیده‌ایم.

دراهکی ادامه داد: در زمان حاضر متناسب با رشته‌های مهارتی ارائه شده تجهیزات وجود دارد اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی و مدرن شدن تجهیزات بنگاه‌ها، باید تجهیزات کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای نیز به روز شود.

کد خبر: 62588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =