تحقق ۱۳ درصدی تعهد اشتغال ۱۴۰۲ گیلان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به ثبت چهار هزار و ۲۹۵ شغل در سامانه رصد از ابتدای امسال، از تحقق ۱۳ درصدی تعهد اشتغال استان تاکنون خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، سیاوش آقاجانی در جلسه کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه‌گذاری استان گیلان بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ از محل تسهیلات جزء ۲ بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه، مبلغ یک هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان با پیش‌بینی ایجاد اشتغال برای ۱۱ هزار و ۱۴۱ نفر به گیلان تخصیص یافته است که تاکنون هفت هزار و ۸۷۶ طرح کارفرمایی و انفرادی با مبلغ تسهیلات یک هزار و ۲۸۹ میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی افزود: از این میزان طبق گزارش سامانه استانداری ۸۱۵ میلیارد تومان برای هفت هزار و ۸۷۴ طرح پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ۲۲ درصد مبلغ پرداختی به طرح‌های کارفرمایی و ۷۸ درصد نیز به طرح‌های انفرادی پرداخت شده است خواستار تسهیل‌گری بانک‌های استان در مقابل شرایط دشوار طرح‌های کارفرمایی در سیستم بانکی شد.

آقاجانی گفت: ابهام در فرآیند اجرایی و تخصیص دیرهنگام اعتبارات، تاکید بعضی بانک‌ها بر استفاده از سامانه تسهیلات (تک) بر خلاف نظر وزارت کشور، توافقات متمرکز کشوری بر خلاف نظر استان‌ها، عدم رعایت چارچوب‌های زمانی (توقف چند ماهه طرح‌ها در سیستم بانکی به جای تعیین تکلیف یک‌ هفته‌ای) و عدم امکان جایگزینی طرح‌های جدید چالش‌های موجود در جذب اعتبارات تخصیصی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان به تاثیر مثبت راه‌اندازی سامانه استانی تسهیلات تبصره ۱۶ اشاره کرد و گفت: نقش این سامانه در یکپارچه‌سازی فرآیندهای جذب منابع و ثبت به موقع اطلاعات توسط دستگاه‌ها بسیار موثر بوده است .

وی خواستار مشارکت جدی‌تر دستگاه‌های اجرایی دارای سهم بالا در بحث تعهد اشتغال شد و اضافه کرد: باید نسبت به ثبت اشتغال حاصل از پرداخت تسهیلات از جمله تسهیلات تبصره ۱۸ و مشاغل خانگی دقت عمل داشت.

آقاجانی درمورد عملکرد تسهیلات روستایی و عشایری نیز گفت: تاکنون برای هفت هزار و ۵۷ طرح مبلغ ۵۷۶ میلیارد تومان تسهیلات با ایجاد فرصت شغلی برای ۱۰ هزار و ۴۶ نفر پرداخت شده است.

کد خبر: 62602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =