«شستا» و زیر مجموعه هایش بهترین نمادهای بورسی لقب گرفتند

بورس تهران در معاملات روز دوشنبه «نهم مردادماه» با افزایش نردیک به ۷ واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در سومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، روند حرکتی بازار سهام امروز، برخلاف روزهای پیشین صعودی بود، به طوریکه شاخص کل بورس با ۶.۲۴۷ واحد افزایش تا رقم یک میلیون و ۹۷۳ هزار واحد رشد کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۱.۷۷۷ واحد افزایش در رقم ۶۹۹ هزار و ۱۶۱ واحد ایستاد.

همچنین در این بازار ۳۳۳ هزار معامله به ارزش ۴۰ هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای سرمایه‌ گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، گروه مپنا و فولاد مبارکه اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

از طرفی شاخص فرابورس نیز با ۵۸ واحد افزایش دوباره وارد کانال ۲۶ هزار واحد شد و در رقم ۲۶ هزار و ۲۰ واحد ایستاد. در این بازار ۱۹۹ هزار معامله به ارزش ۲۴۰۰ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای سرمایه‌گذاری صبا تامین، ایران خودرو دیزل و سنگ آهن گوهرزمین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند. با گزارش مثبتی که شستا روانه کدال کرد، این نماد به همراه زیر مجموعه‌هایش در داد و ستدهای امروز خوب مورد معامله قرار گرفتند، به طوریکه تایپکو و صبا تامین به همراه شستا بهترین نمادهای بازار در داد وستدهای امروز لقب گرفتند.

این درحالیست که با افتی ۱۵۰۰ میلیارد تومانی ارزش معاملات سهام و حق تقدم امروز به رقم ۳.۸ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۲۹۵ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۹۵ میلیارد تومانی در صندوق های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

در روزی که ارزش معاملات دوباره به زیر ۴ هزار میلیارد تومان رسید، نشانه‌هایی روی تابلوهای معاملاتی از تلاش بازارساز برای بهتر شدن بازار دیده شد و حقوقی‌های سهم‌های خودرویی در ۴۵ دقیقه پایانی بازار تلاش مضاعف کردند که لیدرهای این گروه در بالاترین قیمت ممکن بسته شوند.

پس از اینکه خبر تعطیل‌شدن بورس کالا تکذیب شد، امروز شاهد برگشت‌هایی در بازار بودیم، ولی برگشت اطمینان به بازار بی‌شک به زمان و اعتمادسازی بیشتری نیاز دارد. همچنین در اینکه ارزش معاملات نیاز به رشد دارد و فقط رنج مثبت روی یک نماد نمی‌تواند به تنهایی بازار را بهتر کند، شکی نیست اما تحرکات امروز حداقل نوید نیمه اول خوب برای بازار فردا را می‌دهد.

کد خبر: 62651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =