رشد ۴۱ درصدی مهارت آموزی در استان مرکزی

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی از رشد چهل و یک درصدی مهارت‌آموزی در استان خبر داد و گفت: در ۴ ماهه امسال نزدیک به ۱۰ هزار کارآموز فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی و آموزشگاه آزاد مهارت کسب کرده‌اند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک، حمید رضا رستمی در این‌باره گفت: سال گذشته حدود ۶۴ درصد کارآموزان جذب بازار کار شدند. البته در مدل کارآموزی و در محیط واقعی کار، این میزان ۸۵ درصد است.

وی افزود: طرح تابستانه مهارت، یک تفاهم‌نامه ۷ جانبه است و از ۱۵ تیر تا ۱۴ شهریور ادامه دارد. در اجرای این طرح، آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد، بسیج سازندگی، فنی و حرفه‌ای، کمیته امداد امام خمینی(ره) و صداوسیما همکاری دارند.

رستمی با بیان اینکه دوره‌ها بین ۶۰ تا ۱۲۰ ساعت است و حاضران در این دوره‌ها در صورت قبولی، گواهینامه بین‌المللی دریافت می‌کنند بیان کرد: حدود ۴۶۰ حرفه آموزشی در ۱۲۰ کارگاه و ۱۲۱ مرکز در چهار خوشه صنعت، فرهنگ و هنر، کشاورزی و خدمات متناسب با نیاز کارآموزان ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: در سامانه رصد ۱۱۰ درصد تحقق ثبت اطلاعات انجام شده است و به طور معمول ۶۰ درصد دوره‌ها ویژه مردان و باقی دوره‌ها هم ویژه زنان است.

کد خبر: 62672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =