ایجاد شهرک تعاون در رومشکان لرستان

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از ایجاد شهرک تعاون در رومشکان لرستان با همکاری دستگاه‌های اجرایی خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان، فرهاد ناصری‌نیا در جلسه بررسی مشکلات زیرساختی ناحیه صنعتی رومشکان، جهت استقرار طرح‌های تعاونی اشتغال‌محور که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، بیان کرد: فلسفه حوزه تعاون به گونه‌ای است که با استفاده از تجمیع سرمایه‌های خُرد شکل‌ می‌گیرد و در شرایط سخت اقتصادی دوام دارد و تعاونی‌ها به عنوان بنگاه‌های اقتصادی مردم‌ نهاد با سرمایه مردمی، برای مردم و با مدیریت مردم فعالیت می‌کنند و نقش مهم و موثری در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دارند.

وی با بیان اینکه در کتب اسلامی و در کلام ائمه اطهار توصیه به کار جمعی و گروهی همیشه در همه عرصه‌ها شده است، افزود: در دنیای امروز نیز تعاونی‌ها یک ابزار قوی و موثر در جهت مشارکت آحاد مردم در فرآیند توسعه و توزیع عادلانه منافع حاصله از آن در بین تمامی اقشار جامعه هستند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان به ریل‌گذاری و فراهم کردن زیر ساخت‌های اساسی در ناحیه صنعتی رومشکان اشاره کرد و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مردمی باید در ترویج فرهنگ تعاون و اطمینان به تشکیل شرکت‌های تعاونی در این شهرستان کمک کنند و شرایط را برای حضور تعاونی‌ها در شهرک صنعتی فراهم کنند چرا که تجمیع این شرکت‌ها منجر به توسعه منطقه خواهد شد .

ناصری‌نیا به تشکیل شهرک تعاون در ناحیه صنعتی رومشکان اشاره و بیان کرد: با فراهم کردن امکانات ناحیه صنعتی در این شهرستان و ترغیب شرکت‌های تعاونی جهت حضور در شهرک صنعتی می‌توان یک شهرک تعاونی با حضور تعاونی‌های تولیدی و صنعتی ایجاد که می‌تواند بخش مهمی از اشتغال این منطقه را بر عهده بگیرد .

وی بیان کرد : تاکنون ۷۱ تعاونی در بخش‌های مختلف اقتصادی در رومشکان تشکیل شده که ۲۱ طرح تعاونی به بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی شده است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: ۸۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان جهت این شرکت‌های تعاونی اختصاص یافته که با بهره‌برداری از این شرکت‌ها در رومشکان زمینه ایجاد بیش از ۱۸۰ فرصت شغلی به صورت مستقیم فراهم می‌شود .

ناصری‌نیا تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و به ویژه بانک‌ها برای توسعه این منطقه و کمک به تشکیل شهرک تعاون در این شهرستان همکاری و هماهنگی لازم را انجام دهند تا شاهد توسعه اقتصادی این منطقه باشیم.

کد خبر: 62680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =