اشتغال ۱۱ هزار نفر با راه‌اندازی بیمارستان تامین‌اجتماعی چابهار

مدیر درمان تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: با راه‌اندازی بیمارستان تامین‌اجتماعی شهرستان چابهار، برای ۱۱ هزار نفر شغل ایجاد می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، مجید یوسفی‌مقدم افزود: یکی از مهمترین اقدامات توسعه‌ای در حوزه درمان سازمان تامین‌اجتماعی، اخذ مجوز بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی در شهرستان چابهار است که با راه‌اندازی آن، زمینه اشتغال حدود هزار نفر مستقیم و ۱۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم فراهم می شود.

وی افزود: این بیمارستان در مساحت حدود ۳۰ هزار متر مربع در نظر گرفته شده که برآورد اولیه ساخت آن حدود سه هزار میلیارد تومان است، تجهیزات این بیمارستان در تمامی بخش‌های درمانی تشخیصی بوده و اقدام به ارائه خدمات خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات درمانی رایگان به بیمه‌شدگان رسالت اصلی تامین‌اجتماعی است، بیان کرد: در حال حاضر ۸۳۰ هزار نفر در تامین‌اجتماعی بیمه شده هستند که این آمار رو به افزایش است.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این تعداد بیمه شده خدمات درمانی را از طریق دو بیمارستان زاهدان با ظرفیت ۲۵۶ تخت و ۱۸۱ تخت فعال و بیمارستان زابل با ظرفیت ۳۲ تخت در زمینه بستری، سرپایی و تخصصی دریافت می کنند.

یوسفی مقدم گفت: در شهرستان زاهدان دو درمانگاه، خاش، ایرانشهر، سراوان و چابهار هر کدام یک درمانگاه اقدام به ارائه خدماتی اعم از پزشکی، دندانپزشکی، مامایی، پرستاری، آزمایشگاه و داروی به صورت رایگان می‌کنند.

بیمارستان زابل شبانه‌روزی می‌شود

وی با اشاره به تغییر شیفت کاری بیمارستان زابل از دو شیفت به صورت شبانه‌روزی، افزود: در زمینه خدمات درمانی حدود ۷۰ پزشک اعم از متخصص، فوق تخصص، عمومی و دندانپزشک به مجموعه اضافه شدند، همچنین با برگزاری هشت آزمون استخدامی موفق به جذب نیروی مورد نیاز در تمامی رشته‌ها شدیم که در مجموع بیش از ۱۵۰ پزشک و کادر درمانی به کارگیری شدند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان ادامه داد: همچنین چهار درمانگاه بزرگ با حدود سه هزار متر زیربنا در شهرستان‌های کنارک، راسک، نیکشهر و سراوان در دست اقدام است که به صورت رایگان تمام خدمات را ارائه خواهند داد، اعتبار این پروژه‌ها تخصیص یافته و کلنگ آن بر زمین زده شده است.

یوسفی‌مقدم گفت: در بیمارستان اصلی زاهدان نیز مجوز یک درمانگاه با چهار هزار متر زیربنا اخذ شده که مناقصه این درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی به زودی برای فعال کردن پیمانکار برگزار می‌شود.

کد خبر: 62683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =