دلار ۵۰ هزار تومانی، بورس را داغ کرد

بورس تهران در معاملات روز سه‌شنبه «دهم مردادماه» با افزایش نزدیک به ۷ واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در چهارمین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، روند حرکت شاخص‌های بورسی صعودی بود، به طوریکه شاخص کل بورس امروز با صعودی ۱۹ هزار و ۷۶۰ واحدی تا رقم یک میلیون و ۹۹۳ هزار واحد افزایش یافت. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۶۷۶۶ واحد صعود کرد و در رقم ۷۰۵ هزار و ۹۲۹ واحد ایستاد. در این بازار ۳۴۴ هزار معامله به ارزش ۵۸ هزار و ۸۵۳ میلیارد ریال انجام شد.

همچنین نمادهای پالایش نفت اصفهان، سرمایه‌ گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و پالایش نفت بندرعباس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند. شاخص فرابورس نیز با ۲۳۵ واحد افزایش تا رقم ۲۶ هزار و ۲۵۶ واحد صعود کرد. معامله‌گران این بازار ۲۳۰ هزار معامله به ارزش ۱۹۱ هزار و ۲۴۶ میلیارد ریال انجام دادند و نمادهای گروه انتخاب الکترونیک آرمان، ایران خودرو دیزل و بانک دی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

از سویی در معاملات امروز بیشترین ورود پول حقیقی به دو گروه خودرویی و نفتی وارد شد. محمدعلی شیرازی، مدیرعامل فرابورس نیز اعلام کرد: با توجه به اعلام رسمی تعطیلی بازار سرمایه در روز چهارشنبه(۱۱ مرداد)، عرضه اولیه فردا با نماد "فن افزار" به زمان دیگری موکول شد.

این درحالیست که با افزایش قیمت دلار در بازار آزاد به ۵۰ هزار تومان، شاهد هستیم امروز بورس نیز به پیشواز این اتفاقات رفت و در ساعت آخر معاملات نمادهای رنج‌های مثبت خوبی خوردند، به طوریکه نمادهای نفتی و پالایشی دست جمعی صف خرید شدند و با لیدری نماد شپنا، بازار سهام مثبت قابل توجهی را به نسبت روزهای گذشته خورد، حال به نظر می‌رسد در معاملات روز شنبه حداقل در نیمه اول معاملات، شاهد بازار سبزی خواهیم، این که آیا روند، معاملات مثبت معاملات ادامه دارد خواهد یا نه، بستگی به تصمیم بازارساز دارد.

کد خبر: 62695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =