ترمز رشد بورس کشیده شد

بورس تهران در معاملات روز یکشنبه «پانزدهم مردادماه» با افزایش نزدیک به ۷ واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در دومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با ۶.۹۹۳ واحد افزایش تا رقم دو میلیون و ۴۰ هزار واحد صعود کرد. این درحالی است که شاخص کل با معیار هم وزن ۷۶۵ واحد کاهش یافت و در رقم ۷۱۷ هزار و ۱۳ واحد ایستاد. در این بازار ۳۶۴ هزار معامله به ارزش ۵۰ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال انجام شد. از سویی نمادهای پالایش نفت تهران، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و ملی صنایع مس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

همچنین امروز شاخص فرابورس با ۱۰۳ واحد کاهش تا رقم ۲۶ هزار و ۵۴۱ واحد نزول کرد. در این بازار ۲۲۳ هزار معامله انجام شد که ۵۱ هزار و ۲۴۳ میلیارد ریال ارزش داشت و نمادهای سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، پلیمر آریا ساسول و گروه انتخاب الکترونیک آرمان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افتی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۴.۲ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۴۰۰ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز منفی ۱۰۶ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

تنها نکته مثبت تابلوهای امروز همین ادامه روند خروج پول‌های حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت است که می‌تواند در صورت ادامه دار بودن و ورود این پول ها به بازار سهام کمی سمت تقاضا را تقویت کند. از سویی با وجود تلاش‌های بازارساز برای تقویت سمت تقاضا و ایجاد جو خرید، اما سایر پارامترهای تابلویی تنها بعد از یک روز دوباره ضعیف شدند و با این تابلوها کمی امیدها به ادامه رشد بازار سهام تضعیف شد. به نوعی می توان گفت ترمز رشد بورس کشیده شد.

کد خبر: 62767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =