فعالیت افزون بر ۴۰۰ تیم سیار فنی و حرفه‌ای در گیلان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان از فعالیت افزون بر ۴۰۰ تیم سیار فنی و حرفه‌ای برای ارائه آموزش‌های مهارتی در مناطق شهری و روستایی استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، کاظم پورنصیری گفت: آموزش‌های سیار روستایی به منظور جبران کمبود مراکز ثابت و برای پوشش دادن نقاط دور دست استان که امکان دسترسی به آموزش از راه ایجاد مرکز ثابت یا آموزشگاه آزاد در آنها وجود ندارد، ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه مربیان برای ارائه آموزش‌های مهارتی در این مناطق به صورت تیم‌های سیار به همراه تجهیزات لازم اعزام می‌شوند، اضافه کرد: این گونه آموزش برای مناطقی طراحی شده که احداث مرکز ثابت در آنها مستلزم صرف هزینه سنگین است و سرمایه‌گذاری کلان در آن مناطق مقرون به صرفه نیست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان با بیان اینکه آموزش‌های سیار شهری فنی و حرفه‌ای در کانون‌ها و برای اوقات فراغت جوانان نیز برگزار می‌شود، بیان کرد: آموزش برای اوقات فراغت جوانان به منظور پاسخگویی به نیازهای مهارتی، پرورشی و معنوی جوانان در اوقات فراغت برگزار می‌شود.

پورنصیری گفت: تیم‌های فنی و حرفه‌ای گیلان در زندان برای آموزش زندانیان، پادگان‌ها برای ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان نظام وظیفه، پایگاه‌ها و خانه‌های کارآفرینی و در مناطق کم برخوردار برای ارائه آموزش‌های مهارتی به علاقمندان اقدام می‌کنند.

وی در ادامه توسعه مراکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان را یکی از برنامه‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان عنوان کرد و افزود: تاکنون مجوز راه اندازی ۱۸ مرکز برای دانشگاه‌های استان صادر شده‌است.

پورنصیری با اشاره به راه‌اندازی مراکز جوار کارخانه‌ها از سوی فنی و حرفه‌ای استان گیلان گفت: مجوز راه‌اندازی ۲۲ مرکز جوار کارخانه‌ها را صادر کرده‌ایم ضمن اینکه ایجاد ۱۸ مرکز در سال جاری نیز در دستور کار است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان در ادامه به فعالیت یک هزار و ۶۳۵ آموزشگاه آزاد مهارتی در استان اشاره و بیان کرد: نظارت‌های میدانی‌ از تمام آموزشگاه‌های تحت نظارت فنی و حرفه‌ای استان انجام می‌شود.

پورنصیری با تاکید بر اینکه مسئولان آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای موظفند تا جدول شهریه را در محیط آموزشگاه در معرض دید مراجعان قرار دهند، اضافه کرد: مهارت آموزان برای ارائه هرگونه شکایات می‌توانند از طریق سایت آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان یا با شماره تلفن گویای ۱۶۷۰ اقدام کنند.

۲۰ مرکز دولتی فنی و حرفه‌ای در استان گیلان فعال است.

کد خبر: 62769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =