افزایش ۴ برابری تسهیلات اشتغالزایی در بهزیستی استان خراسان جنوبی

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از افزایش ۴ برابری تسهیلات اشتغالزایی در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن، در بهزیستی استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، حسن شرفی در این‌باره گفت: یکی از رسالت‌های مهم سازمان بهزیستی توانمندسازی گروه‌های هدف تحت پوشش خود در ابعاد مختلف بوده و از مصادیق مهم توانمندی در بعد اقتصادی اشتغال و کارآفرینی است.

وی با اشاره به برنامه‌های توانمندسازی، افزود: ایجاد و تقویت یا توسعه فرصت‌های شغلی از طریق تسهیلات بانکی به صورت خوداشتغالی یا کارفرمایی از جمله مزیت‌های ایجاد شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: سقف تسهیلات در بخش خوداشتغالی تا ۳۰۰ میلیون تومان با توجه به نوع طرح و در بخش کارفرمایی سقف پرداخت تسهیلات برای بکارگیری ۴۰ نفر تا سقف ۴ میلیارد تومان است.

شرفی، ایجاد و تثبیت و یا توسعه شغل از طریق سایر رویکردهای بدون تسهیلات اعم از پرداخت حق بیمه خویش فرمایی، پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی، پرداخت یارانه ارتقاء کارایی افراد دارای معلولیت و ایجاد مراکز تحت نظارت را از دیگر خدمات عنوان کرد.

وی گفت: در سال گذشته تعداد یکهزار و ۴۵۶ نفر به مبلغ ۱۵۶ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه به بانک‌های عامل معرفی شدند که تاکنون تعداد ۹۹۵ نفر با مبلغ ۱۰۹ میلیارد تومان موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

شرفی از افزایش ۱.۵ برابری اعتبارات بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی و ارتقا کارایی معلولین در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ خبر داد و بیان کرد: در سال گذشته جهت ایجاد و تثبیت اشتغال جامعه هدف مبلغ دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان حق بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی و ارتقا کارایی برای ۳۰۶ نفر پرداخت شد.

وی افزود: در سال گذشته تعهد بهزیستی در استان ۳۸۵ نفر بوده است که با پرداخت تسهیلات و سایر موارد موفق به یک‌هزار و ۴۷۷ فرصت شغلی در حوزه‌های خدماتی، کشاورزی و صنعت، مشاغل خانگی، مشاغل خرد، گروه‌های همیار و غیره شده است که ۳۷۶ درصد تحقق در استان داشته‌ایم.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: سقف تسهیلات اشتغالزایی در سال گذشته از ۱۰۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان در برخی از طرح‌ها به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش داشته است.

شرفی از افزایش ۴ برابری تسهیلات اشتغالزایی در سال گذشته نسبت به سال قبل در بهزیستی استان خبر داد و گفت: تسهیلات معرفی شده در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۴۰ میلیارد تومان بوده که در سال ۱۴۰۱ به ۱۵۶ میلیارد تومان رسیده؛ همچنین مبالغ پرداخت شده در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۳۳ میلیارد تومان بوده و در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۰۹ میلیارد تومان بوده است.

کد خبر: 62784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =