تشکیل خانه بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی لازم‌الاجرا است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، احداث خانه بهداشت کارگری در محیط‌های کاری بالای ۵۰ نفر نیرو را قانونی لازم‌الاجرا دانست.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، محمدرضا فلاحتی در حاشیه بازدید از معدن اسمالون مروست بر رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی در محیط کار تاکید کرد و گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با شعار "جان کارگر مهمتر از نان کارگر است" به صورت خیلی جدی بازرسی‌های مکرر از محیط های کار پرخطر در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: رعایت مسائل ایمنی و بهداشت که رابطه مستقیم با سلامت کارگران دارد بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با بیان اینکه کارگری که ساعت‌های زیادی در محیط کار برای امرار معاش خود و خانواده‌اش فعالیت می‌کند باید از لحاظ ایمنی و بهداشت مورد توجه قرار گیرد گفت: کارفرمایان باید در رعایت موارد ایمنی از سوی کارگران از جمله استفاده از گوشی، عینک و... در هنگام کار، سخت گیرانه عمل کرده و تنها به تحویل وسایل ایمنی اکتفا نکنند.

فلاحتی با بیان اینکه احداث خانه بهداشت کارگری در محیط‌های بالای ۵۰ نفر نیرو را، قانون لازم‌الاجرا دانسته است، ادامه داد: در کارخانه‌ها و محیط‌های کاری پرخطر وجود خانه بهداشت کارگری ضرورت دارد چرا که در هر لحظه ممکن است اتفاقی رخ دهد؛ خانه های بهداشت کارگری کارهای اولیه درمان و احیا مصدومین را انجام می‌دهند و تا حد زیادی از فوت کارگر جلوگیری می‌شود.

وی تشکل‌های کارگری را بازوان کارفرمایان معرفی و بیان کرد: متاسفانه در برخی شرکت‌ها با تشکیل تشکل کارگری مخالفت می‌کنند. تشکل‌های کارگری به عنوان رابط میان کارگر و کارفرما عمل می‌کنند و به نوعی بازوان کارفرما در اداره شرکت هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با تاکید بر توجه به سلامت روحی و جسمی کارگران افزود: اجرای برنامه‌های ورزشی و فرهنگی میان کارگران علاوه بر افزایش راندمان کاری، باعث حفظ سلامت جسم و روح کارگران می شود.

در این بازدید مواردی از جمله حقوق و دستمزد کارگران، بحث های فنی و ایمنی، موضوعات بهداشت فردی و محیط کار و خانه بهداشت کارگری این معدن مورد بررسی قرار گرفت و راهنمایی لازم به مدیران و کارشناسان حوزه های مختلف ارائه شد.

کد خبر: 62802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =