تاکید معاون دادسرای عمومی و انقلاب استان البرز بر لزوم توجه و نگاه ویژه به حوزه درمان استان

معاون دادسرای عمومی و انقلاب استان البرز با اشاره به بازدیدهای میدانی از مراکز درمانی گفت: هدف از این بازدیدها، نظارت بر امور درمان و ریشه‌یابی مشکلات به منظور ارائه خدمات مناسب و رفع مسائل موجود است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی البرز، در این دیدار که با هدف بررسی مسائل و مشکلات حوزه درمان استان البرز از جمله مطالبات مراکز طرف قرارداد تامین‌اجتماعی استان، ظهر امروز در محل دادسرای عمومی و انقلاب استان برگزار شد مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان به همراه معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی، معاون دادسرای عمومی و انقلاب استان و معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی استان حضور داشتند.

ساسان علی رمجی، معاون دادسرای عمومی و انقلاب استان البرز با تاکید بر ضرورت نگاه ویژه به درمان استان، هدف از بازدیدهای مستمر بر حوزه درمان را نظارت بر امور درمان به منظور ارائه خدمات مناسب و رفع مشکلات مردم عنوان و بیان کرد: زیرساخت‌های استانی به ویژه در حوزه درمان با کمبودهایی روبه‌رو است و هدف از نظارت، ریشه‌یابی مشکلات و اقدام مناسب در جهت رفع مشکلات این حوزه در جهت ارائه خدمات درمانی مناسب است.

در ادامه این نشست مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان البرز نیز با اشاره به مشکلات و نیازهای درمانی استان گفت: استان البرز به لحاظ ساختار درمانی در سطح کشور در جایگاه بسیار پایینی قرار داشته و در شاخص‌های بهداشتی و درمانی از استانداردهای این حوزه فاصله بسیار زیادی دارد.

داریوش طاهرخانی افزود: با توجه به نیازهای حوزه درمان، اقداماتی را مدیریت درمان استان به منظور توسعه مراکز درمانی و ارائه خدمات مناسب به بیمه‌شدگان و مردم انجام داده است که ساخت بیمارستان ۱۹۷ تختخوابی بیمارستان هشتگرد، ساخت پلی‌کلینیک شبانه‌روزی نظرآباد و پلی‌کلینیک‌های شهید بهشتی و حصارک از مهمترین برنامه‌های در دست اقدام مدیریت درمان تامین اجتماعی استان البرز است.

وی به مشکلات حوزه درمان از جمله تاخیر در تحقق مطالبات مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی اشاره و بیان کرد: در این راستا اقداماتی در سطح استان انجام می شود که رسیدگی به پرونده ها و نسخ مراکز و موسسات درمانی طرف قرارداد و بررسی پرونده های خسارات متفرقه از جمله آن‌هاست که در البرز در زمانی کمتر از استانداردهای تعیین شده در سطح کشور صورت می گیرد.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان البرز همچنین با اشاره به پرداخت‌های مطالبات مراکز طرف قرارداد استان گفت: با توجه به سیستم متمرکز و یکنواخت پرداخت سازمان، به محض تامین اعتبار و اختصاص به استان با هماهنگی و همکاری ویژه بانک رفاه کارگران استان پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد در کوتاهترین زمان و حتی همان روز انجام می گیرد .

طاهرخانی گفت: همواره تمام تلاش مسئولین سازمان و استان بر آن است که مطالبات مراکز طرف قرارداد محقق شود اما در این مسیر مشکلاتی به منظور تامین نقدینگی لازم وجود دارد و همانطور که برای مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی مطالباتی وجود دارد، خود سازمان هم مطالبات بسیار زیادی از دولت و سایر بخش ها دارد و در نتیجه عدم دسترسی به این منابع مشکلاتی را برای سازمان به وجود می آورد.

کد خبر: 62847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =