بورس دوباره به کما رفت

بورس تهران در معاملات روز سه‌شنبه «هفدهم مردادماه» با کاهش نزدیک به ۱۸ واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در چهارمین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس با ۱۷ هزار و ۲۰۸ واحد کاهش تا رقم دو میلیون و ۳۷ هزار واحد افت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۶۰.۱۸ واحد کاهش یافت و در رقم ۷۱۳ هزار و ۵۴۰ واحد ایستاد. در این بازار ۳۴۲ هزار معامله به ارزش ۴۲ هزار و ۱۱۱ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌ گذاری تامین اجتماعی و پتروشیمی پردیس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

همچنین شاخص فرابورس هم با کاهشی ۲۱۷ واحدی در رقم ۲۶ هزار و ۴۳۲ واحد ایستاد. معامله‌گران این بازار ۲۲۳ هزار معامله به ارزش ۸۱ هزار و ۸۹۵ میلیارد ریال انجام دادند و نمادهای مجتمع جهان فولاد سیرجان، ایران خودرو دیزل و سرمایه‌ گذاری مالی سپهر صادرات نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افت ۹۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۴.۱ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی ها ۵۵۵ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۵۰ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

در حال حاضر تابلوهای معاملاتی تعادل ندارند و حتی ثبات چند روزه هم بر روی پارامترهای تابلویی مشاهده نمی‌شود. امروز دوباره شاهد خروج حقیقی‌ها از سهام و حق تقدم، افت ارزش معاملات و ورود پول‌های حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت بودیم که همه علایمی منفی روی تابلوهای معاملاتی بودند.

از سویی پس از هیجان یک روزه در اثر پر رنگ شدن دوباره خبر واگذاری خودروسازها امروز، نیمه اول بازار سهام پرفشار شروع شد و در ادامه با رنج‌هایی که بیشتر توسط حقوقی‌های بازار روی سهم‌ها کشیده شد کمی سهم‌ها بالا آمدند، اما بعد از مدتی دوباره فشار فروش روی گروه خودرو و کلیت بازار حاکم شد و خریدهای آخر وقت حقوقی‌ها هم نتوانست سهم‌ها رو از محدوده منفی خارج کند.

کد خبر: 62863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =